Muskel problem

O

OntheothersidE

Jag har tränat min häst i backar cavalletti tömmkörning osv sen december men hon har inte fått rygg och rumpmuskler än. Ben och lårmuskler har hon fått.
Hon har haft föl varit mager men nu är hon mycket fin i hull. :)

Vad ska jag göra? Är det hormalt? Kan det bero på något?

Kan man ge biotin för att hovarna ska växa eller finns det något annat att ge henne för att hovarna ska växa? (hon är fransyska och har snea hovar som inte växer på ena sidan)

Sv: Muskel problem

Om hon har varit i dåligt hull innan men nu har börjat utfodras ordentligt kan det tänkas att hon var tvungen att lägga allt protein som hon fick i början på att underhålla och bygga upp sina muskler till "normal" nivå. Det kan därför ta lite längre tid. Men, man måste också skilja på hull och hull, en fet häst kan fortfarande ha proteinbrist, men det syns oftast inte eftersom ett fettlager då kan täcka musklerna. Om du tränar på rätt sätt ofta och inte ser någon skillnad på musklerna efter ett tag (månader) med hästen i "gott hull", bör du kolla efter ordenligt om pållen får tillräckligt med protein. Annars får du helt enkelt träna mer ;) Tänk också på att alla hästar är olika, alla hästars bakar är inte helt runda...

jo all protoin las på att gå upp i vikt till början och då promenadred vi bara för att rida in henne. Tillslut fick hon muskler i ben och lår nu har hon varit i bra hull sedan 1 månad men ser inget som hellst täcken på muskler i rygg och rumpa proteinen är lagom. Hon är också av den typ som blir oridbar (het,busig) när det blir för mycket. Hon är inte mer än 5 år och inte jätteutvecklad kan det vara en orsak?

Det låter som din häst kan ha en lättare spänning i ryggen och över bakmuskulaturen. Blodet förhindras då att komma fram med näring och syre till musklerna. Har du haft någon massör ute och tittat på hästen?
Annars för att träna rygg och bakdelsmuskulatur är att rida i backar och att galoppera överlägset den bästa träningsmetoden. Då måste hästen naturligt trampa under sig, sänka bäckenet och arbeta med ryggen.
Lycka till

Nej det har jag inte. Funkar massageborstar?? Hon ska få en stund till på sig lite mer galopp än trav?? Tack

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 904
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·
Hästvård Tänkte höra mig för lite om erfarenheter kring shivering på häst. Tycker det är svårt att hitta vetenskapliga artiklar på ämnet. Det jag...
Svar
3
· Visningar
2 388
Senast: Anyo
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat