Musik vid ridning

Seabaz

Trådstartare
När ni rider och tränar på ridbana hemma, har ni någonsin musik då?

Vill ofta rida till musik men har ingen möjlighet att få ner bandspelare till ridbanan, bergsprängaren jag har har kastat in handduken för batterifunktionen... och har ingen tillräckligt lång skarvsladd heller....

Sv: Musik vid ridning

När ni rider och tränar på ridbana hemma, har ni någonsin musik då?
Nej
men jag flyttade i augusti så nu bor jag 75 meter från ridbanan så jag har tänkt till våren att jag ska ha musik när jag rider

Vårt stall har inget eget ridhus, men i ridhuset som jag rider bort & tränar i har radio.
Är det rätt sorts musik som spelas, så kan det kännas som lite extra "power" när man rider, särskillt i galoppen:D

förra stället jag stod, nära till ridhus, då bruka jag ha stereon på som är gemensam där, om de övriga som red gick med på det..

på nya stället brukar jag använda mig av mp3, dock i låg volym så man kan uppfatta omgivningen ändå :)

skit skönt att rida till musik

Gillar att ha det TYST!!!

I mitt förra stall så gillade de andra att rida med musik (men vi var inte så många så man fick för det mesta ha ridhuset själv :) ) Tyvärr gick det bara att få in lugna favoriter, en kanal som jag kräks på! Och alltid, ALLTID kom west lifes Mandy! Jag dog nästan! :devil:

Jag rider i stort sett alltid med mp3an i öronen, utom vid hoppning.

I ridhuset finns det radio, den har jag igång när jag hoppar också.

ni som rider med MP3.. hur får ni ljudsnäckorna att sitta kvar i öronen? *maybe har jag felkonstruerade öron för på mig ramlar dom alltid ur*

eller rider ni med sånna hörlurar som man har över huvudet + utan hjälm?

Prova andra snäckor.

Mina trillar ur ibland (mest i nedsutten trav) men då får man pilla i dem igen :)

jag har ett par sony ericsson som typ formar in sig i örat, eller hur man ska säga:p
så de trillar aldrig ur ...

jag har ett par sony ericsson som typ formar in sig i örat, eller hur man ska säga:p
så de trillar aldrig ur ...

Fast just dem gillar jag inte, då de "stänger in" ljudet för mycket, eller isolerar från ljudet runt omkring. Någon som förstår vad jag svamlar om?

Lyssnar alltid på iPod när jag rider, både ute och när jag trimmar på banan. Precis som charmex hoppar även mina ut ibland, speciellt när jag sitter ner i traven. Bara att pilla i dem igen :p

I ridhuset använder jag cd-spelaren, de få gånger jag jag rider i paddocken har jag inget och när jag rider ut använder jag ibland mp3:n i mobilen och har då hörlurar givetvis : )
Skulle jag vara ute på en ödslig läskig skogsväg utan musik då sjunger jag tom :rofl:

Jag har testat att rida med mp3 på ridbanan 2ggr och det funkade super,vet faktiskt inte varför jag inte gjort det fler ggr än så:o för jag red avslappnat och grålle gick mkt bättre när jag hade musik i öronen:D kanske var en tillfällighet:p

men vad fasen... mina snäckor ploppar ur när jag sitter och halvsover helt stilla på bussen liksom... no way jag skulle kunna RIDA med sånna kvar i öronen... inte utan superlim :crazy::mad:

nej min snäckor satt inte heller där dom skulle, så jag köpte mig ett par såna där "fula" med smal bygel som går över huvudet.

In med låtar i mobilen, starta mobilens musikspelare, på med knapplås, mobilen i fickan med lagom volym. :idea:
Så red jag och Honey hela sommaren i stort sett :D Jag kan inte rida med Mp3:n pga kan inte ha hörselsnäckor (måste ha hörlurar) - sår i öronen..

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur