Musik till youtube filmer?

wrangler

Trådstartare
Om jag gör en film i Windows Movie Maker och lägger till musik som jag rippat från en egen cd skiva och sedan lägger upp denna film på youtube, begår jag ett lagbrott då? Jag har ju köpt låten en gång, eller?

Jag får ett meddelande om att min film är stoppad i Tyskland (men ingen annanstans) pga sony entertainments regler.

Hur gör man annars om man vill ha en låt till sin film? Alla andra har ju det :cry:

Please hjälp....

Sv: Musik till youtube filmer?

Beror väl helt på vad det är för copyright på låten du lägger upp. Antingen får du kontakta skaparna av låten och fråga om du får använda deras låt eller får du använda en låt som du fritt får använda hur du vill.
jamendo.com är en sida med enbart låtar med creative commons copyright så det brukar räcka med att du skriver namnet på skaparen i ditt verk så får du använda låten till vad du vill.

Liknande trådar

IT & mobiler Jo, jag har filmat med videokamera (Canon) åt en kompis. Jag undrar hur jag ska göra så att kompisen får tillgång till det jag...
Svar
3
· Visningar
1 479
IT & mobiler jag har många gånger försökt göra i ordning filmer på datorn i movie maker, bilder och ljud går bra att importera, men när jag försöker...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: Buck
·
IT & mobiler Gjorde i amatörmässig anda en liten film i Movie Maker som jag sedan la upp på youtube, precis som många andra gör. Efter ett tag fick...
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: Moltke
·
IT & mobiler Jag har köpt en videokamera (Sony HDR-CX115) som filmar i HD. Allt bra så långt, det blir hyfsad kvalitet. Lagras i formatet m2ts, som...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama