Sv: Mush BARF

Är alltför dåligt insatt i fodret för att svara på om det är ett bra eller dåligt foder, men jag som varvar färskfoder ( nordic) med torrfoder, har testat det några gånger och hunden gillar det iallafall:)

Mina fick testa när jag fick gratis provpåse. Dom gillade det, men blev lite fisiga i magen ? Det enda dom inte fått förut är oljan som är i Mush.

Visst är köttbullarna smidiga, men ack så dyrt. 49 kr för 800 gram:nailbiting: Önskar samma varianter fanns som korvar istället.

Min valp äter MUSH-bullar (puppy formula), funkar fint på det och tycker det är supergott! Pga priset kommer vi dock småningom gå över till "vanlig" barf, men känner att jag vill läsa på lite mer före det och då funkar ju bullarna perfekt som inkörsport till barfandet. :) Smidiga att hantera är dom också, ser inte alls fram emot att börja dela korvar! :p

Jag tycker det är superbra, slutade med VoH just för att jag orkade inte tina och slabba en massa med det. Plus att det var lite snuskigt att hålla på med det, luktade inte supert. Nordic stinker ju ännu värre dessutom.

Men musch är luktfritt, smidigt och smakrikt. Valparna hos min bekanta har fått riktig fin mage av det. Dock dyrt som sjutton och man får ge en hel del bullar till större hundar.

Jag ger det som extrafoder till min dräktiga tik och kommer ge valparna det med tillsammans med Acanas torrfoder. Har man råd och lust att lägga ned den summan på fodret så är det värt det, jag tycker mina klarar sig fint på hälften Acana hälften Musch. :)

Jag (och hundarna) gillar det, men som andra påpekat är det ju dyrt. Däremot HAR de på Mush pratat om att vid årsskiftet fixa större förpackningar osv till de som har större hundar. Förhoppningsvis blir det av och då borde det ju även bli mer prisvärt. Nu känns det mest som ett alternativ för de med småhundar.

Min lilla kinapuff äter Mush, för oss har det blivit ett riktigt lyft. Hon har inte velat äta torrfoder och har haft rinniga ögon och halvkass mage. Nu är aptiten på topp, hon bajsar komprimerade korvar och ögonen är torrare än någonsin. Kommer nog inte sluta ge henne Mush.

Angående priset så tycker jag att det är ganska överkomligt med tanke på resultatet, men då har jag en liten hund också.

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 428
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns... 2
Svar
20
· Visningar
2 222
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 943
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka