Sv: Musch Barf färskfoder
Min äter så gott som bara Musch, eftersom det är lätt att få tag i här. Hon äter också köttiga ben och olika inälvsblandningar. De har ju många olika sorters korvar. Vissa är färdiga måltider, och andra olika inälvsblandningar, hjärta, maletkött med och utan ben o.s.v. Som någon sa ovan får man ju hålla koll på vad hunden äter, man ska alltså blanda olika korvar och vara rätt noggrann.
Jag varierar med en annan produkt också, beroende på vad som är tillgängligt för stunden. Ger också tillskott beroende på vad hon äter.
Vi har gillat maten, vi har väll hållit på i lite mer än ett år nu. Pälsen är glansig, magen funkar fint, hunden är inte hungrig, den bygger muskler, orkar, har ingen tandsten, fiser inte o.s.v.
Gav Murremix ett tag. De har vitaminerade portioner, men var svårare att få tag på. Ger ibland Maukas produkter också, de är ganska direkt jämförbara med Musch (kanske t.o.m exakt samma produkt.)
Precis som om man gav helt otillagade ben och kött (som Vallis gör) får man räkna efter och se så att hunden får i sig vad den ska. Jag gör färdiga portioner så det blir lättare att hålla koll. Sen får man justera enligt hull och kondition, motion o.s.v.
Det bästa med Musch och de andra produkterna är att de för mig är lokalproducerat. Köttet kommer alltså från mina hemtrakter.