Mus med scrollhjul resp kula

C

cissiny

Vi måste köpa en ny mus till sambons dator, han har nu en optisk mus med kula. Just det här med kula, att han kan scrolla i sidled, är guld värt eftersom han jobbar mestadels med musik. Problemet med den mus han har (jag kan kolla om det står något om märke) är att den är extremt överkänslig. Stup i kvarten så öppnar den fönster eller stänger ner fönster. Vi har ställt in känsligheten på så lågt som möjligt utan att det märks nån skillnad. Den är urjobbig att använda, kort sagt, och vi måste ha en ny.

Till laptopen har jag en optisk mus med scrollhjul. Den funkar kanon, inga problem alls. Vi har bytt möss mellan datorerna och den jag har fungerar kanon på båda medan den med kula är lika hysterisk på båda. Problemet sitter alltså helt klart i musen.

Som sagt, sambon vill ha mus med kula. Men, jag undrar ju förstås om det här problemet som vi har följer med alla möss med kula? Nån här som hittat någon som fungerar bra? Måste helst iväg och handla idag...

Mycket tacksam för tips! :)

Mvh Cissi
 
Sv: Mus med scrollhjul resp kula

Musen sambon har heter Acrox, min är en Microsoft. Jag gjorde en snabbsökning på google, helt klart är Acrox-musen inte populär...

Mvh Cissi
 
Sv: Mus med scrollhjul resp kula

Det finns möss med tilt-wheel, det vill säga scroll hjul som går att tippa i sidled för att scrolla i sidled, men jag antar att det kanske inte räcker, eftersom de förmodligen har en fast hastighet, och han vill kunna scrolla med precision? (Dessutom var mittenknappen på den mus jag testade det på bra svår att klicka med)

Det finns iaf annars till senare intellimouse explorer och någon logitech mus.

Visste inte ens att möss med scrollande styrkula på ovansidan fanns
förrän jag läste den här tråden. :)
 
Sv: Mus med scrollhjul resp kula

Jo, det blev en sån här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=21816

Jag fick känslan av att Microsofts och Logitechs möss var mest populära, så jag ringde upp respektive produktsupport och fick tips - Intellimouse med tilt enligt ovan verkade bäst tyckte jag och priset var ju helt ok :).

Kula finns, men Acrox rekommenderar jag verkligen inte...

Återkommer med rapport om hur den funkar! :)

Tack för tips! :)

Mvh Cissi
 
Sv: Mus med scrollhjul resp kula

Nu har ovan nämnda mus "anlänt", sambon använde den igår och den funkar bra! :)
Det går bra att scrolla i sidled, hastigheter bör gå att ställa in, den är inte överkänslig som en vi hade tidigare. Rekommenderas! :)

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp