mus i elementet?

Kratus

Trådstartare
Tyko kom in med en skogsmus idag... snabb som satan var den... Kan han han döda dom först tack? :p

Iaf, den försvann in elementet, hur fan ska jag få ut den därifrån? Det är ett sånt där dubbelt typ... :crazy:

Den hörs inte så jag antar att den "inte mår så bra". :o

Tror det var det tredje djuret han tog in idag... jagade en liten sork i köket tidigare. :D

Sv: mus i elementet?

Eeeh, den lever... :crazy: Hör den kraffsa omkring nu när jag stängt av tv:n. :eek:

Den verkar inte kunna komma ut själv, och jag ser den inte.

Känns ju lite att behöva plocka ner elementet. :smirk:

Jo, den verkar vara borta nu om den inte gått å dött så att vi sen har en död mus i elementet... :smirk:

ja det lär du ju märka om ett par dagar om inte annat ;)

Vi hade möss som förirrade sig in i proppskåpet i våran förra hus ;) Mhm... Yummi. Grillad råtta någon?

Musen är i frihet!!! :bump::bump:

Helt plötsligt så såg jag den titta upp bakom en av soffkuddarna. :eek:
Jag har sovit hela förmiddagen i soffan... :crazy:

Fan vad snabb den var och som den hoppade!!! :D

Det var säkert varmt och skönt när du satt där :crazy:
Skönt att den kom ut igen men hur kom den IN i elementet?

Det har jag inte något bra svar på, skulle haft en bild på elementet. Men det är som i två "lager" så musen var där emellan på nått sett. Enda sättet måste ha varit att den hoppade för att fly undan Tyko.
De är riktigt kaxiga de där små! Anfall är bästa försvar typ. :cool:
Var iaf skönt att vi fick ut den levande. :D

De kan verkligen vara kaxiga! Min sambo hittade en liten näbbmus som satt och tittade på honom på hallmatten när han kom hem för någon vecka sedan. Katterna? De låg och sov i soffan :p
De enda levande byten vi haft inne har varit små ödlor (utan svans, stackarna), jösses så snabba de är när man ska försöka återbörda dem till Friheten!

Verkligen!!!

Det mest udda vi haft i huset är mullvad! :eek: Försökte gräva sig genom golvet... :p
Jo, å så har vi haft in en padda också. :crazy:

Stackars mullvad, den måste ha blivit förvirrad! (Fick mig att tänka på en gammal Musse Pigg/Pluto-film där det kommer in en mullvad med en blomkruka och inte kan komma ut! :D )

Jo, å så har vi haft in en padda också. :crazy:

:eek::eek::eek::eek:
Det är min SKRÄCK att kräken ska släpa in en sån! :crazy: *ryyser*

Stackars mullvad, den måste ha blivit förvirrad! (Fick mig att tänka på en gammal Musse Pigg/Pluto-film där det kommer in en mullvad med en blomkruka och inte kan komma ut! :D )

Den kommer jag också ihåg, lite svagt. :D

Paddan var inte så stor, men den hade hoppat ända in i gästrummet bredvid vardagsrummet. :crazy:

När katten börjar dra in ormar i kåken- DÅ är det läge att få panik :angel: Speciellt när två av tre kattägare hade fobi för ormar.

Det är dock måånga år sedan och den katten finns ej mer idag.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 424
Senast: Hyacinth
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 513
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 008
Senast: Monstermom
·
Kropp & Själ En natt i somras fick jag påhälsning av polisen, min fars dödsbesked slängdes i ansiktet på mig och en pappåse med hans personliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 441
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Passar inte med min hund :(