Murphys kök: vit sparris

Murphy

Trådstartare
The Significant Other har rafsat fram vit sparris ur skafferiet. Delad vit sparris, i konservburk. En kvarleva från årets 2good2go-kassar.
Vad hålen gör vi med den? Det kan finnas hollandaisesås i hemmet.
 
Har ju ingen jycke... och misse (som äter tvättmedel, sopkvast och strumpludd) var inte game.
Men the SO hade redan när jag droppade frågan börjat ugnsbaka sparrisstumparna med flingsalt. Plockades ut och serverades med smält smör (på flaska). Och hollandaisesås. Alltid sås.
Men konserverad vit sparris i bitar var kanske inte en kulinaritet... Men det gick i!
Tillsammans med frysbränd Salsicca, femkronors fryspommes på påse och ohemula mängder srirachamayo och aromat.

Tack för hjälp i skafferirensningen! :up:
 
Sparrisen är trådig och kapslar in den vassa grejen jycken inte skulle ha ätit. Då kan grejen komma ut utan att göra hål i tarmen 🙂

Och jag har annu inte traffat en hund som inte gillar sparris. Inte alla ater alla gronsaker som mina, men alla har atit konserverad sparris.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 549
Senast: cirkus
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 854
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 402
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp