Murphybländare...

juvelen

Trådstartare
I senaste loppet tyckte kusken att jag skulle sätta på en murphybländare då hon bröt lite i kurvorna.

Hur fäster man en sådan, den ena delen sätter man fast i sidostycket, men dom andra klämmorna?

Hästen är kollad av duktig veterinär nyligen (hälta, tänder och hals) UA.

Sv: Murphybländare...

sidostycke, pannband och i nosremmen.
ta de lite försiktigt första gången du använder de bara! en del hästar blir väldigt rädda! hade en som inte tog styrning och vi kraschade i ett staket.:(

kl

ett tillägg
tjepa runt klämmorna, kan ge väldigt fula skavsår om du har otur.

ok
Har provat den idag, bara en runda i skogen för att se vad hon tyckte om den. När vi skulle ut ur stallet tyckte hon att det var lite konstigt men annars gick det jätte bra. :)

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24