Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då var det ungefär som jag hörde då, låter ju ganska dumt i en annans örön, men som Ancan säger, det kanske inte är så ovanligt bland alla hästhandlare..
Om du har bytt namn på hästen och samtidgt slängt passet så är det svårare för nya ägaren att kolla upp vad hästen har gjort innan och många går på namnet när de köper en häst i det här fallet Munsboro.
Någon här inne som har koll på ungefär hur många ponnyer det säljs därifrån/år ?
Men Munsboro ponnyerna har väll okänd stam eller fins det dom med stam oxå???
Vad jag hört, kanske inte Munsboro men att vissa hästhandlare har hästar gå i stora flockar och stona får minst ett föl innan dom rids in och säljs vidare. Så det kan vara vad som hälst för korsning. Har sett på dom flesta imp ston att dom haft föl.
Jo, och därför är det enormt få uppfödare som säljer till honom. De flesta hästarna han köper köper han på marknader, auktioner, småhandlare och på tävlingar förstås.Reagerar inte uppfödarna till dessa ponnyer, speciellt de som gått bra, de borde väl vilja få reklam för sina avelston och avelshingstar.
Det är nog bara elaka rykten. Det är mycket få människor som släpper ut sina hästar hur som helst. Och dessutom släpps de ju inte ut med hingstar hur som helst. Hästarna ska kunna säljas, inte gå som avelsmärrar liksom!Men Munsboro ponnyerna har väll okänd stam eller fins det dom med stam oxå???
Vad jag hört, kanske inte Munsboro men att vissa hästhandlare har hästar gå i stora flockar och stona får minst ett föl innan dom rids in och säljs vidare. Så det kan vara vad som hälst för korsning. Har sett på dom flesta imp ston att dom haft föl.