Munkorg vid värme?

MissFideli

Trådstartare
Finns en hund på ön som oftast (eller alltid?) rastas med munkorg. Eller det är en sån där svart i tyg som man trär på, inte en korg i den bemärkelsen. Det är en hund av amstaff-typ som ofta rastas av en tjej i rullstol så jag trodde det var en säkerhetsgrej. Men häromdan såg jag den rastas av en gående, fortfarande med munkorgen. Det var varmt ute och denna munkorg tillåter ju inte hunden att flämta. Hur funkar det?

Senast ändrad:
Sv: Munkorg vid värme?

Menar du verkligen en sådan:

961801.jpg

Eller tänker du på:
938200c.jpg

nej, en sådan tillåter inte hunden att flämta, så det är definitivt inte rekommenderat att använda den på det sätt du beskriver. har du någon möjlighet att påtala det för den som rastar hunden? folk tänker ju liksom inte alltid efter före....

Tyvärr inte, jag kör buss när jag ser den och har lite svårt att stanna och lämna den för det. Men stackars hund då :( Jag hoppas jag bara sett den vid "fel" tillfällen och att den vanligtvis går utan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 606
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag ONT. Igår var jag ute på en ridtur. :) Närmare tre timmar i högt tempo. Hej och hå. Jag som inte har suttit på en häst...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: cassiopeja
·
N
Övr. Hund Trodde jag vart med om det mesta...men det här tar nog ändå priset, heh Är ute på kvällsprommenad. Kommer gåendes efter en cykelbana...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 232
Senast: Cezzan
·
Hästvård Hej! Det här blir väldigt långt men jag hoppas verkligen att någon kanske orkar sig igenom det och lämnar sina tankar för nu börjar jag...
Svar
17
· Visningar
1 592
Senast: Train
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka