Sv: Munhygien

Nu är det hundar jag skriver om. Hundar har oftast underfunktion i sköldkörteln och dessa hundar ska inte äta plack off pga joden som finns i!

Nu är det hundar jag skriver om. Hundar har oftast underfunktion i sköldkörteln och dessa hundar ska inte äta plack off pga joden som finns i!

Mitt svar var inte till dig utan till Zita som menar att jod INTE borde vara farligt för hundar! (inlägg 18)

:)

Jag skrev inte att det inte var farligt, jag vet inte, är ingen veterinär. Därav frågetecknet efter texten.

Jag använder PlackOff och ger olika dental-ben varje dag. Gärna "igelkottarna", de räcker länge. Försöker variera mig med olika..

//Gilly

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 853
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
1 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka