Mun- och Fotmålarna i Sverige

stjarnhimmel

Trådstartare
Är det någon som känner till dem? Jag fick ett brev hem häromdagen med några vykort. Det stod tydligt att det är frivilligt att köpa eller stödja dem och om man inte vill det så är det bara att avstå och man behöver inte skicka tillbaka korten.
När jag googlar får jag upp att de beskriver sig som ett aktiebolag för konstnärer med rörelsehinder.
Jag tycker det låter bra och det är jättefina kort men innan jag stödjer saker vill jag numera gärna veta att det är seriöst.
Någon som känner till dem?
 
Är det någon som känner till dem? Jag fick ett brev hem häromdagen med några vykort. Det stod tydligt att det är frivilligt att köpa eller stödja dem och om man inte vill det så är det bara att avstå och man behöver inte skicka tillbaka korten.
När jag googlar får jag upp att de beskriver sig som ett aktiebolag för konstnärer med rörelsehinder.
Jag tycker det låter bra och det är jättefina kort men innan jag stödjer saker vill jag numera gärna veta att det är seriöst.
Någon som känner till dem?
 
De är välkända och seriösa.
Nja? Seriösa - det var väl att ta i?

Jag googlade fram detta
https://parnassen.wordpress.com/2007/12/09/miljonrullning-men-konstnarerna-lever-pa-bidrag/

Tydligen har det varit ett Kalla fakta om dem.
"För Kalla Fakta har Erik Palm gjort reportage om mun- och fotmålarnas förening, som trots att det kallas en förening för funktionshindrade konstnärer visade sig vara ett mycket hemlighetsfullt internationellt bolag baserad i skatteparadiset Liechtenstein."

Jag känner mig inte det minsta motiverad att stödja detta.
 
Det jag kommer ihåg är att Kalla fakta gjorde ett reportage om föreningen angående konton i Liechtenstein för länge, längesedan.
Hur det ser ut nu och hur det har påverkat konstnärerna har jag dock ingen koll på :crazy:
 
Nja? Seriösa - det var väl att ta i?

Jag googlade fram detta
https://parnassen.wordpress.com/2007/12/09/miljonrullning-men-konstnarerna-lever-pa-bidrag/

Tydligen har det varit ett Kalla fakta om dem.
"För Kalla Fakta har Erik Palm gjort reportage om mun- och fotmålarnas förening, som trots att det kallas en förening för funktionshindrade konstnärer visade sig vara ett mycket hemlighetsfullt internationellt bolag baserad i skatteparadiset Liechtenstein."

Jag känner mig inte det minsta motiverad att stödja detta.
Håller med. Sen tycker jag inte det är seriöst att pracka på folk saker dom inte vill ha och vill dom inte betala ska dom skicka tillbaka
 
Nja? Seriösa - det var väl att ta i?

Jag googlade fram detta
https://parnassen.wordpress.com/2007/12/09/miljonrullning-men-konstnarerna-lever-pa-bidrag/

Tydligen har det varit ett Kalla fakta om dem.
"För Kalla Fakta har Erik Palm gjort reportage om mun- och fotmålarnas förening, som trots att det kallas en förening för funktionshindrade konstnärer visade sig vara ett mycket hemlighetsfullt internationellt bolag baserad i skatteparadiset Liechtenstein."

Jag känner mig inte det minsta motiverad att stödja detta.
Aj då.
Det är precis sånt som jag vill veta dvs var pengarna går.
Då är det nog bättre att stödja konstnärerna direkt om man vill göra något.
 
Är det någon som känner till dem? Jag fick ett brev hem häromdagen med några vykort. Det stod tydligt att det är frivilligt att köpa eller stödja dem och om man inte vill det så är det bara att avstå och man behöver inte skicka tillbaka korten.
När jag googlar får jag upp att de beskriver sig som ett aktiebolag för konstnärer med rörelsehinder.
Jag tycker det låter bra och det är jättefina kort men innan jag stödjer saker vill jag numera gärna veta att det är seriöst.
Någon som känner till dem?

Väldigt oseriöst i mina ögon. Man skickar inte saker på det där sättet, det är utpressningsförsäljning och helt förkastligt. Sedan är det ju som sagt väldigt skumt med företaget bakom också så det är inget jag skulle stödja.
 
Håller med. Sen tycker jag inte det är seriöst att pracka på folk saker dom inte vill ha och vill dom inte betala ska dom skicka tillbaka
Väldigt oseriöst i mina ögon. Man skickar inte saker på det där sättet, det är utpressningsförsäljning och helt förkastligt. Sedan är det ju som sagt väldigt skumt med företaget bakom också så det är inget jag skulle stödja.
Det låter jättekonstigt att skicka ut sådär och begära att få tillbaka om man inte betalar. Kan man kräva det?
Som jag skrev i ursprungsinlägget behöver man inte skicka tillbaka även om inte vill betala.
 
Håller med. Sen tycker jag inte det är seriöst att pracka på folk saker dom inte vill ha och vill dom inte betala ska dom skicka tillbaka
Väldigt oseriöst i mina ögon. Man skickar inte saker på det där sättet, det är utpressningsförsäljning och helt förkastligt. Sedan är det ju som sagt väldigt skumt med företaget bakom också så det är inget jag skulle stödja.
Det låter jättekonstigt att skicka ut sådär och begära att få tillbaka om man inte betalar. Kan man kräva det?
Man behöver väl INTE skicka tillbaks dem?
 
Ska börja med att säga att jag inte vet mycket om organisationen. Men hittar inget om att det skulle vara blufföretag annat än artikeln som @tanten länkade till.
Enligt deras hemsida citerat:

”Av Mun- och Fotmålande Konstnärers Förenings totala intäkter år 2006/2007 gick: 73,34% till Medlemmar och Stipendiater i form av lön, stipendier, reserver och avsättningar, 22,26% till utställningar, möten, reklam, trycksaker och förlagsverksamhet och 4,4% till administration.”... slutcitat.
 
Ska börja med att säga att jag inte vet mycket om organisationen. Men hittar inget om att det skulle vara blufföretag annat än artikeln som @tanten länkade till.
Enligt deras hemsida citerat:

”Av Mun- och Fotmålande Konstnärers Förenings totala intäkter år 2006/2007 gick: 73,34% till Medlemmar och Stipendiater i form av lön, stipendier, reserver och avsättningar, 22,26% till utställningar, möten, reklam, trycksaker och förlagsverksamhet och 4,4% till administration.”... slutcitat.

Man ska nog ta det de skriver om sig själva med en stor skopa salt...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 767
Senast: geting
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 885
Samhälle Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 931
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 050
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp