timme

Trådstartare
hej min kuse har haft en konstig mjukaktig mugg sedan jag fick honomför lite mer än ett år sedan det har sett likadant ut som då..det är mjukt som svamp typ är det mugg(kan det va mjukt)
han har jätteont om man pillar så han skakar och ställer sig på bakbenen(muggen är fram)
ska jag sätta på skydd osv är det okej men om man råkar röra vid det sparkar han med det benet lite.
hur ska jag behandla dethär?

Sv: mugg

Något han har haft 1 år utan att du gjort någonting?
Han har så pass ont att han ställer sig på bakbenen när du rör det?

Och varför har du inte tagit ut/ringt vetrinär?

Sv: mugg

Tvätta rent med Hibiscrub och ta ut veterinär. Be dem ta ett skrapprov för att bestämma vad hästen skall behandlas mot. Svamp eller bakterier? Om det blir återkommande ta dig tid för en dermatolog som kan utreda vidare.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 788
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Fazeem
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 465
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
858
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈