T
teess_aan
Mugg!
Jag tror att min häst har fått mugg och jag undrar hur jag skall behandla det så det försvinner...?
Jag tror att min häst har fått mugg och jag undrar hur jag skall behandla det så det försvinner...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag sökte på det och fick fram massa trådar men dock så var det ingen som svarat på dom...så tyvärr fick jag inga bra tips på olika medel att behandla...
Någon som kan hjälpa mig?
Min häst fick detta helt plötsligt i måndags och kunde inte stå på benet. Senare på kvällen kunde han stå på benet men han var fortfarande lite varm. sedan på tisdagen var det som gårdagens kväll, jag tvättade med mild tvål torkade noggrant och satte på salva (alo vera) och helosan. men innan jag skulle åka hem på tisdags kväll så kollade jag hur det såg ut. Då hade salvan gått in i huden men det var nån gojsig vätska kletig sak, men det var inte var utan var liksom genomskiligt...och det fanns inga skorpor. sedan i onsdags så hade det kommit liksom lite skorpor som inte satt fast på huden utan i pälsen. Och där fanns det fortfarande den här genomskinliga gojset. han var inte så varm...lika dan temp. i alla hans fossingar....vad kan det vara? skall jag kontakta min vetrinär eller ska man behandla med salva och så och vänta å se innan jag kontaktar vetrinär..eller skall jag kontakta direkt..nu eller imorn? är helt förrvirrad och känns som om jag tappat all erfarenhet..
Okej..då skall jag ta och ringa så får han komma och ta en titt på det...men skall man ringa nån speciell typ distrikts vetrinären eller nån annan?, typ den jag har när han blir vacinerad och så.?
visste absolut inte att det fanns fuktig mugg, det står ju liksom överallt att det kommer skorpor och rodnad ,men aldrig att det blir en gojsig beläggning...?