Msv A - hatt?

HendrewenPrince

Trådstartare
Har en liten fundering gällande hattens vara eller icke vara i Msv A. Var nämligen iväg och tittade på en, förvisso liten, Msv A -klass där samtliga ryttare red med hjälm. Vill minnas att jag förra året såg att det from i år skulle vara tillåtet att rida med hatt först i svår klass (dvs int 1) på hästar 8 år och äldre, men i TR kan jag omöjligt hitta någon sådan ändring. Så vad gäller egentligen, är det ok att rida med hatt i msv A? Någon som vet?

Tacksam för svar! :)

Sv: Msv A - hatt?

Om du är över 18 år så får du rida med hatt (från MsvA och uppåt) om du vill. Men det har blivit vanligare med hjälm i dessa klasser.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 930
Senast: a1agnlju
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 260
Senast: Nielaa
·
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 924
Senast: Efwa
·
Avel Lyfter ut inlägget om detta från annan tråd, detta är ju värt att ha en egen tråd om. Tycker själv att det är i stort sett identiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 338
Senast: poff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve