MSM- karens?

Tillis

Trådstartare
Jag har alltid hört att MSM inte är dopingklassat och att det inte är ngn karens på det.
Nu har dock en kompis köpt MSM på djursjukhuset till sina hundar, och på denna burk står att det är 14 dagars karens för tävling både vad det gäller hundar och hästar :confused:.
Vad gäller egentligen?

Det beror nog på hur man ser på saken. Om man verkligen kunde säga att MSM hade inflammationsdämpande egenskaper skulle följande gälla "Preparat med inflammationshämmande egenskaper (t ex DMSO), minst 14 dygn" men eftersom så inte är fallet gäller nog 96 tim för invärtes naturläkemedel.
PL

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka