Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

Y

Yellow_Dino

Är Mozilla FireFox lika bra som Internet Explorer? Hur får man tag på MSN Messenger 6.2 när www.msn.se inte fungerar att ladda ned från?
Tacksam om ngn ids svara!
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

Jag tycker Firefoxen funkar bättre än explorern.
Upplever att den laddar sidorna fortare.
Sen har jag vant mig vid att surfa med tabbar eftersom jag gärna öppnar flera sidor och låter dom ladda i bakgrunden (surfar med modem) så att jag kan koppla ner och läsa offline.
Nu slipper jag ha 10 omgångar av explorern igång, jag har istället en firefox med 10 tabbar :love:

Prova firefox du, tror inte att du blir besviken.
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

okej, jag har formaterat om datorn på dagen och installerat FireFfox men visste inte riktigt vad jag skulle tycka om den.. men det fungerar bram det är huvudsaken:P
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

Använd inte internet explorer. Den är bara en stor klumpig säkerhetsrisk med dålig kontroll på allting. (det göms för användaren)

Har inte använt Firefox själv, men många tycker att den är absolut bäst.
 
Senast ändrad:
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

*lånar knapp*

Själv föredrar jag Opera framför Firefox, men allt är iofs bättre än IE. ;)
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

Jag tycker att Firefox är bättre än Internet Explorer. Funktionen med tabbar kan jag inte leva utan. ;)

Sedan är det ju allmänt känt att Internet Explorer är den webbläsare som hackas oftast. Så för sin egen skull så kan någon annat vara en bra idé.

Överhuvudtaget så kan Microsoft behöva lite motstånd och utveckla sina produkter lite. :devil:
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

Har bara hört positiva saker om Firefox. Är just på g att lägga in Linux system på min dator och sen blir det Firefox. Inget Microsoft/Windows på min dator mer :devil:
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

Monochrome skrev:
Jag tycker att Firefox är bättre än Internet Explorer. Funktionen med tabbar kan jag inte leva utan. ;)

På jobbet har jag bara exploder, så gissa hur ofta jag trycker CTRL-T?
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

tifo skrev:
På jobbet har jag bara exploder, så gissa hur ofta jag trycker CTRL-T?
Usch ja, det är likadant på universitetet. Finns visserligen Mozilla, men då måste man skapa en ny profil varje gång och det kan bli lite tröttsamt. Alltså Explorer utan tabbar där, tacka vet jag hemarbete! :D
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

kan ju alltid testa att ta hem den från oldversion.com . Du hittar många lite äldreprogramversioner på denna sidan.
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

Läste detta:

No Browser is safe!

Browsers have become big, bloated, and riddled with security gaps just waiting to be found. People think that because Mozilla is open source, its code has been so thoroughly reviewed that security gaps get found and squashed more quickly--making it more secure. But there's no statistical evidence to support that. The reason Mozilla has had fewer security problems reported, is that because it holds such a small share of the browser market.
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

På den här datorn fungerar inte all grafik med MF så jag bytte tillbaks till IE. Jag gillar IE för jag är van vid det med t ex History där uppe.
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

Jag tycker Moxzilla Firefox är kanon. Efter att ha bytat en gång, så bytar jag aldrig igen :D Tycker tabb användandet är kanon och att man inte slängs ut (felsidan visas) bara för att internet kontakten försvinner tillfälligt.
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

modzilla är mkt bättre en internet
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

Funkar väl visst att ladda hem MSN därifrån, jag gjorde det i går..men den laddas INTE ned automatiskt..kanske därför du inte fick hem den.
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

IE har vel igrunn vært langt nede på lista av nettlesere lenge, mens Firefox fortiden er min favoritt. Har foretrukket Mozilla og Galeon tidligere.

Forøvig.. Tabfunksjonen i Firefox er bra, men dette er overhode ikke noe nytt (Mozilla, Galeon og Opera har hatt dette lenge). Det jeg derimot er veldig fasinert over er mulighet for å sperre reklame (adblock, egen fuksjonalitet som må legges til). Firefox har også mulighet for å sperre for pop-ups (noe som de fleste nettleserne har i dag. Kanskje til og med IE?).
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

Mozilla Firefox är BÄTTRE än I.E. I.E är endast en smitthärd och säkerhetsrisk.
 
Sv: Mozilla Firefox lika bra som Explorer?

Jag har precis börjat använda Firefox och tycker det är mycket bättre än IE. Det där med tabbar...det är redan ett beroende! :D

Använder också Mozilla Thunderbird istället för outlook, mkt pga den dåliga virussäkerheten i outlook :devil: *rekommenderas*. Mkt bättre!

//Alice
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 476
Senast: Saeta
·
Äldre Jag vill ha tips på bra spel, appar osv som fungerar då man saknar internet. Jag reser mycket och då ofta utomlands så det blir många...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 840
Senast: Sporthorse
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 918
Senast: Zaria
·
IT & mobiler Jag har en HP bärbar dator sedan två år tillbaka och tänkte nu rabbla upp de problemen jag har med den, så får du som känner igen något...
Svar
3
· Visningar
1 300
Senast: ricca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp