Mowgli + xx

boccia

Trådstartare
Vad tror ni om den kombinationen? Bra? Dåligt?

Någon som har erfarenheter av Mowgli tillsammans med fullblod? (han har ju själv mkt fullblod i sig...) Dela gärna med er isf :)

Jag har själv bara stött på trevliga avkommor till honom, men då i kombination med halvblod.

Sv: Mowgli + xx

Jag red en Mowgli- Royal Conductor** fär många år sedan. Det var en mycket trevlig häst som hoppade trevligt.

Kul!

Har hört att vissa upplever hans avkommor som "knepiga" i huvudet. Inget jag upplevt med de jag träffat, men skulle vara intressant att höra på vilket sätt de upplevs knepiga

Hon var urtrevlig, inte alls knepig. Stostammen var i och för sig full av trevliga hästar.

En kompis till mig har en Mowgli-avkomma med xx på mödernet. Tävlar 1,30-1,40 med honom. Trevlig och personlig häst.

Har själv haft en Mowgli-avkomma med halvblod på mödernet. Helt underbar häst. Snygg, trevlig, arbetsglad, personlig, helt underbar häst.

En kompis till mig har en Mowgli-avkomma med xx på mödernet. Tävlar 1,30-1,40 med honom. Trevlig och personlig häst.

Har själv haft en Mowgli-avkomma med halvblod på mödernet. Helt underbar häst. Snygg, trevlig, arbetsglad, personlig, helt underbar häst.
Kul med nya debbatörer på buke! Välkommen !

Kul!

Har hört att vissa upplever hans avkommor som "knepiga" i huvudet. Inget jag upplevt med de jag träffat, men skulle vara intressant att höra på vilket sätt de upplevs knepiga

Jag hade en mowgli avkomma på foder för ett antal år sedan. Han var väldigt knepig tillsammans med andra hästar. Han tokjagade vårt ena travarsto tills hon rev staketet och sprang ut i stenröse...

Annars var han trevlig, men som sagt kunde slå slint för honom med andra hästar.

jobbar med en Mowgli avkomma, tror det rä halvblod med mkt fullblod på möderne.
Väldigt trevi ridhäst, mkt hopp kapacitet o vilja så sätt, men knepig att hålla på med, även i flocken, vänder snabbt i humöret, man får hålla koll på honom hela tiden, men ibland är han snäll o sen kan ha bli fräck o små elak, han håller i vaken iaf.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 697
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 506
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 498
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka