Motsvarande krafft muskel och lusernpellets?

Maria_81

Trådstartare
Hej!
Som prefixet lyder, finns det nåt som motsvarar dessa märken i energi och smrp? Framförallt undrar jag över krafft muskel då jag har svårt att få tag i det, påsen är ju dyr ändå och att behöva åka 6 mil för att köpa fodret känns ju lite i plånkan. :( Så finns det nåt annat märke som motsvarar muskeln? Som gärna är några kronor billigare, det gråter jag ju inte över. :angel:
 
Krafft muskel har ju väldigt hög proteinhalt och vet inget som har riktigt lika högt men jag använder Hippo grow alfa, köper på Citygross. Det har också relativt högt proteininnehåll.
 
Om det är protein du behöver så är potatisprotein troligen det billigaste alternativet. Är det energi så är olja det billigaste.
Behöver du bägge så är det bara att kombinera dom tills du får rätt värden.
Annat som ger både ock är solrosfrö. Inte billigt i kilopris men det går inte åt så stor mängd.
 
Granngården har ett proteinfoder med 330 g srp/kg foder, det är det som ligger närmast muskel i proteininnehåll om man tittar på färdigfoder. Räknar man pris per g srp ligger de flesta färdigfoder väldigt nära varandra i pris. Annars finns ju förstås potatisprotein också som @Masse säger, det är det billigaste alternativet.
 
Krafft muskel har ju väldigt hög proteinhalt och vet inget som har riktigt lika högt men jag använder Hippo grow alfa, köper på Citygross. Det har också relativt högt proteininnehåll.
Finns hippos sortiment på city gross? :D Vi har inte hästprodukter på våran cg, men sist jag var där så såg jag att dom skulle börja med det äntligen! :bow: Vad har cg för utbud? :)
 
Finns hippos sortiment på city gross? :D Vi har inte hästprodukter på våran cg, men sist jag var där så såg jag att dom skulle börja med det äntligen! :bow: Vad har cg för utbud? :)

Ja på "mitt" CG har dem Hippo och lite annat t ex havre och lucern, lite tillskott osv. Hästprylar från Hansbo och Jacson främst. Men det kan nog variera lite i olika butiker.... Men det är smidigt tycker jag, bara att ta en påse när man ändå handlar.
 
Ja på "mitt" CG har dem Hippo och lite annat t ex havre och lucern, lite tillskott osv. Hästprylar från Hansbo och Jacson främst. Men det kan nog variera lite i olika butiker.... Men det är smidigt tycker jag, bara att ta en påse när man ändå handlar.
Ja men verkligen smidigt. Längtar som tusan då dom verkar ha så billigt sortiment av det jag sett. :banana:
 

Liknande trådar

Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 352
Senast: Blubbis
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 147
Senast: alazzi
·
Foder & Strö Hej, Krafft muskel har värden angivna i sin innhålls deklaration som jag inte förstår. Energi ME 12 MJ / kg Energi DE 14 MJ / kg...
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: Lindsen
·
Hundhälsa Upptäckte för några dagar sen lite blod i urinen på kvällen på våran 9 veckors valp (hane),ringde veterinären dagen efter direkt på...
Svar
6
· Visningar
1 285
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp