Motsvarande hoppsadel till Cliff Barnsby Ngage

T

Tveket

Har en Cliff Barnsby Ngage dressyrsadel (17,5" för mina långa ben och 4 i bommen) och är lite sugen på en hoppsadel. Nån som vet en hoppsadel som kan passa? Hästen ser "normal" ut i ryggen men höjer ryggen väldigt mycker när han arbetar i form och behöver då rakare bom. Hoppas nån har några förslag... :bump:

Sv: Motsvarande hoppsadel till Cliff Barnsby Ngage

Vet inte riktigt vilken som är lik den i bommen, men maila CB och fråga eller ring till Mustang, dom har koll på dom sadlarna!

Sv: Motsvarande hoppsadel till Cliff Barnsby Ngage

Jag ska in till Mustang och kolla sadeln i slutet av sommaren så jag kan ju fråga då. Ringer man burkar de ju säga att de vill titta på hästen först. Självklart bra så man inte bara går och köper nåt som sen inte passar. Tänkte jag kunnde kolla här först efter tips så man kan kolla in potensiella sadlar och kanske läsa på lite om dem innan köpet...

Ingen annan som har några tips på hoppsadel som kan passa?

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Jag har i dagsläget en ny Equipe Expression special, 17,5 i sits, normal kåpa och MW bom som passar mig bra, men har fått prova en...
Svar
0
· Visningar
1 393
Senast: Mirabilis
·
Utrustning Behöver ha hjälp med förslag till sadlar jag kan prova. Har varit till sadelprovare som tyckte sadeln på bilden passar bra. Men inser...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar