R
Raderad medlem 94602
Men jösses.Jag har bara haft riesen och schnauzer, inte dvärgar. Riesen är okomplicerade, arbetsglada och föriga hundar om de får sin motion och nosarbete. Med schnauzer är det mycket svårare, eftersom de inte hänger ihop mentalt som de flesta riesen gör, är det mer komplicerat att arbeta dem trötta. De har inte samma koncentrationsförmåga och psykiska uthållighet som riesenvarianten, men samma behov av stimulans, jag skulle inte kalla det arbetsbehov som du gör.
Med riesenschnauzern är det bara att slänga ut åtta föremål i en ruta i en brant backe, och ställa sig och ta emot föremålen hunden levererar. Fystränad, hjärntrött och nöjd hund på 10 minuter!
Om du läst de föregående inläggen märker du att @makarontanten går milpromenader hälften av månadens dagar, vanliga promenader däremellan och aktiverar på andra sätt varje dag. Vilka andra insatser tycker du är lämpliga att komplettera med undrar jag, som tycker att det ska räcka?
Till sist undrar jag varför de här superschnauzrarna du känner till inte koras, för där är statistiken för schnauzer lika dålig som den alltid varit? Du får jättegärna pm:a listan med namn på schnauzrarna med tjänstehundscert och bruksmeriter över appellklass. Det är konstigt att Schnauzerringen inte skryter om de hundarna på sin hemsida.
Hur ska jag kunna veta vad div myndigheter tänker runt sina hundar? Jag vet bara vilka hundar jag har stött på när vi är iväg med våra schäfrar. Du får väl ringa upp tull och kriminalvård själv och fråga.
Och jag har läst ts inlägg. Och respekterat att hon inte ville att tråden skulle handla om henne utan det var dig jag svarade, inte ts.
Trist att du träffat på så många mellanmjölksschnauzrar att du kallar de som fixar normalt bruksarbete för superschnauzrar.