motgångar motgångar.. underbart... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Nora_

okej.. först å främst så blev jag gravid trots att jag äter ppiller å sköter det ordentligt... sen fick sambon världens chock... vilket efter några veckor blev bestämmt att vi skulle göra abort... tog första tabletten och åkte hem skulle tillbaks 2 dagar senare å framkalla missfall.. den natten hade jag otroligt ont.. dag 2 så började jag blöda på kvällen ( sköterskan sa åt mig att jag kunde blöda lite hemma innan jag skulle tillbaks å framkalla "missfallet") Men jag blödde som en slaktad gris.. å hade verkligen svinont.. sambon va och jobbade och hade glömmt mobilen hemma så kunde inte nå honom... efter 7 timmar av kamp... då jag även svimmat 2 gånger ringde jag akuten som tog in mig och jag fick morfinsprutor.. där säger dom att jag fått missfall.. men att jag ändå ska komma nästa dag på det inbokade mötet.... far på mötet.. å där hände i princip ingenting... var inlagd i 6 timmar men inget hände, då sa hon att det var bortgjort hemma men att jag skulle bokas in på ultraljud bara för att vara säker på att allt va borta.

I dag. (hmm i går;) ) så var jag alltså på ultraljudet... och allt är kvar... jag förstår inte.. :S tyckte beslutet var sjukt jobbigt... å att ta första tabletten.. finns inte ord att beskriva hur tungt det var... tyckte sen att det var skönt att det iaf var bortgjort... åsså nu det här... narkosen å skrapning på tisdag... fattar verkligen ingenting...

någon som gjort skrapning som kanske kan berätta lite om hur det var osv?

En sak som jag är 100% säker på... jag kommer aldrig nånsin göra abort igen...
 
Sv: motgångar motgångar.. underbart... :(

Låter jobbigt det där.
Vad konstigt att allt var kvar fast du blödde så mycket.

Jag har gjort en skrapning.
Blev inlagd, fick lite lugnande och somnade till.
Sen kör de in mig i ett rum där jag får ta av mig byxor (hade lång skjorta på) och lägga mig en annan säng.
Sen söver de mig.
Vaknar en stund senare och känner mig pigg och mår bra.
Så efter att fått lite juice och macka åker jag hem.
Kände inte av nånting.
Blödde pyttelite den dagen. Sen ingenting.
 
Sv: motgångar motgångar.. underbart... :(

Jag har gjort två skrapningar efter de två missfall jag haft, och i det läget när man kommer in blödande och har såå ont så var det rena himmelriket att få bli sövd för skrapning. När jag vaknade upp kändes allt helt ok, då var det mest psykiskt det var jobbigt, särskilt första gången.
 
Sv: motgångar motgångar.. underbart... :(

Man kan ju undra om det är det abortmotståndarna vill.. att OM man nu blir gravid trots att man sköter sina piller.. ska man då behålla barnet under alla omständigheter?! Grrr...:crazy:

Verkar som du blivit dåligt behandlad av vården. Man måste ju få klara besked.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp