Haukur

Trådstartare
Vad har man möss till (hehe, dum fråga kanske :confused:)? Blir dom tama? Hur många möss bör man ha tillsammans? hur länge lever "medelmusen"?

Har inga möss men en kompis har ;). Man har dom för att dom är så sööta :love: och roliga :D. Ja, det går att göra dom tama! :) Dom brukar leva kring 3 år.. Själv har jag hamster.. lever ungefär lika länge och är otroligt söta :love: och går också att göra tama.

Hamster har jag oxå haft.. hehe, en liten långhårig guldhamster med världens största pungkulor *asgarv* hehe... men ja vill nog ha ett smådjur som kan ha sällskap av ett annat :)

Okej.. Ökenmöss (gerbiler) ska man helst ha minst två av, gärna syskon så dom känner varandra sen dom var små. :)

svar till: ökenmöss (gerbiler) bör man minst ha två av.

Helt rätt men tänk på att man inte får ha fler än två honor ihop pga att de kan slåss i alla fall INTE TRE honor ihop tänkte bara så ni vet det! :rofl: om du bor nära tierp så vet jag en mus hona som du skulle kunna ta hand om för den har typ inte ett dugg bra får alldrig bytt i buren eller typ mat varannan var tredje dag så vill du ha den så kontakta mig

Okej då vet jag. :)

Frågade du mig eller Haukur? Tyvärr så kan jag inte ha fler just nu, har redan en massa sötnosar :love:. Tråkigt att den inte har de nå bra :( . Var ligger tierp föresten? antar att det är i andra delen av sverige..

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Efwa
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 715
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar