Mosquito Magnet

A

Annika_38

Det här hittade jag bland reklamen igår:
MOSQUITO MAGNET
Sverigelansering av en unik produkt som fångar och utrotar mygg och KNOTT.
Täcker upp till 4000m2! Enkel att montera och sköta. Nordamerikas mest sålda koldioxidbaserade mygg och knottfälla nu i sverige!
Har i oberoende tester hyllats och rosats världen över.

Defender(4000-SWE) För mindre trädgårdar och uteplaster.Går på gasol och kräver anslutning till elnät (230V). Pris:5495:-

Liberty Plus (3100MM-SWE). För större myggproblem, trädgårdar, parker etc. Mkt stor kapacitet. Går på gasol. Sladdlös.
Pris: 10995:-.

Någon som har en slant över och kan prova?:)

Sv: Mosquito Magnet

Sett tester på den, där den visst hjälpt mot knott och mygg, men inte andra insekter. Dessutom har själva området den verkar i varit betydligt mindre än det som sagts.

Hade den fungerat på broms också hade jag slagit till :devil:

Observera att den DRAR TILL sig kräken, så gäller placera den rätt.

Låter som en kanonsak!! Den vill jag ha. Om du Annika_38 vill köpa en present till mig så köp en myggterminator till mig!!!
Skulle vara kul att höra från någon som provat den eller sett den i verkligheten!!

Det är just att den drar till sig knotten som är intressant, med tanke på eksemhästarna.
Vore ju super om den fungerade, men känns som mycket pengar om den inte gör det.

Ok, Maxmax, vinner jag på min lotto-rad imorgon ska du få två:) .
Men, seriöst, vore kul att veta om någon har en sån hemma...

Mm, framförallt är det juf rågan hur stort område den 'dammsuger' på knott, de tester jag läst var det tyvärr mer begränsat än tillverkaren sa. Samtidigt, kan de hålla ett mindre utrymme som ändå är tillräckligt stort för att hästarna ska ha en knott/myggfri 'zon' där, där de kan stå och vila etc, så räcker ju det bara man får hästarna att inse att 'här, här är det'. Jag är lite tveksam till om de gör det dock, de fattar ju inte vad det får eksem av.

Utan då gäller det ju att den kan fungera över såpass stort område som en vettig hage, så kan de gå där när det är knott/mygginvasion, och slippa stå inne t ex.

4000 m2 är ju bara drygt 60 * 60 meter dock, men kan man ha dem där (på typ ridbanestorlek) så är det ju ändå stor skillnad mot att stå i 3 * 3 m box..

Jag vill hitta en sån där mot BROMS jag.. *drömma*

Fick nån reklam hem ( men har tyvärr slängt den) om nåt liknande där den ena modellen täckte upp till 10 000 kvm ....finns kanske olika företag

Jag jobbar på gg där mosquito magnet säljs, har inte säljt några än men när jag får sålt någon och får kommentarer ska jag framföra dem till er! :)

Du får väl prova det jag såg på en dokumentär från Brasilien (tror jag), där hade de röda "garnbollar" mellan benen och på tränsen på sina hästar för att skrämma bort flygfän!;)
(Kan berätta att yngsta dottern håller på att göra garnbollar till mig, med risk för att bli utskrattad i stallet), men jag tänker i alla fall prova dem när bromsarna börjar bråka:D .
Återkommer.....

Och reklamen jag läste var från K-Rauta.

Har också sett reklamen och väntar med spänning!
"Min" reklam såg jag i Land Lantbruk.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka