Morris o nolan

Sv: Morris o nolan

vet inte hur det är med stl, eftersom dom ändrats. blir inte klok på dom..

men dom passar en rak, lång och ganska platt rygg.

De passar på en rund rygg åt det rakare hållet, ej spikrak. Normal längd.
De äldre är generösare i bomvidden.

tack båda två, låter som att det kan vara värt att ta med på utprovningen iaf!
Min häst har nog ganska normal rygg.. inte jättesvängd, inte spikrak.
Normal manke, ganska rund över ryggen.

Tror de iaf skulle passa mig väldigt bra, har suttit i två och jag tycker de är underbara...

Vet inte om mitt svar hjälper dej men fick min nya M&N idag.
Min häst är ganska rak i ryggen men inte spikrak. Lite åt det runda hållet och har inte så mkt manke. Vet ej om du har haft någon Zaldi på din häst men dessa sadlar är ganska lika i sin bomvidd.

Sadlen låg väldigt bra för jag hade inte ens dragit sadelgjorden ordentligt och tyckte det var lite svajigt i bockningarna och buset men på plats låg sadlen:rofl:

jag har haft en M&N gold collection.
passade rak rygg.

urhemsk att rida i.

instämmer med övriga att dom passar bra på en relativt rak rygg.
dom har mycket utrymme för manke, jag har både en gold collection dressyr och en hopp till min arab, så dom går jätte bra att ha även på hästar med väldigt kort rygg. dock har jag strl 16" på mina.

jag har 32 i bomvidd på mina, och upplever dom som rättså väl tilltagna i bredden.

men 2005/2006 gjorde dom om bommarna, så letar man efter en begagnad sadel så ska man ha i åtanke att dom som är äldre än från 2006 har en anorlunda bom än dom nya.

Är det något annat än bomvidderna som skiljer mellan de gamla och de nya?
formen på bommen?

angående bomformen, så ja dom är olika men jag kan inte svara på vad det är som är anorlunda, vet bara att utprovaren konstaterade att en 05a inte låg bra på min häst men att en 07a gjorde det.

Låter som att våra hästar är ganska lika ;)
Har inte haft Zaldi på henne men på min förra, han var väl normalsvängd han också, rundare och mer "tunnformad" än nuvarande dock.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
919
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: sweep
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
21
· Visningar
1 242
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka