morris & Nolan Allround.

LinnK

Trådstartare
morris & Nolan Allround.

.. med gelfoam i sitsen, är det en bra sadel?

Någon som testat den?
skön att rida i?
Vilken typ av häst passar den på ett ungefär?
Kan den ev. ligga bra på en liten å smärt nsv?

Re: morris & Nolan Allround.

Jag vet flera duktiga, utbildade, som säger gott om M&N, så det ska vara bra sadlar!

Jag har en M&N allrond! Den är skön att sitta i, och det blir ju ännu bättre av gelen! Jag rider mest i skogen, och det passar den perfekt till!! Hoppar i den också, och det går jättebra! Dressyr funkar fint, fast jag har iofs aldrig haft en dressyrsadel... En riktig allroundsadel alltså!!

Jag tror att som passar till många hästar. Min häst är ett ganska smalt halvblod som har manke, medans min kompis (som också har en M&N) har en bred häst och nästan ingen manke alls...Passar bra på båda! M&N är iaf raka i bommen, och ullstoppade!

Min ska ev säljas... Skicka PM om du skulle vara intresserad! :angel: ;)

Re: morris & Nolan Allround.

Hej!
Hade hemma en sån nästan ny för prov 1½ år sedan kan bara säga att det var den skönaste bomsadel(har bomlös) jag ridit i men den passade inte min häst för den var för rak i bommen.
Mvh Linda

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 016
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
844
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 272
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka