Morr och fräs efter utställning

MissFideli

Trådstartare
Bonnie var på utställning i går och när vi kom hem blev Malla väldigt konfys och morrade och fräste. Anföll inte, men utdelade tass-smällar om Bonnie eller hennes bror (som varit hemma under tiden) kom för nära. Jag vet att det är ett relativt normalt beteende, men blev ändå ställd över att Malla som annars är så himla snäll reagerade så. Hennes mamma är tydligen oberörd.
Kan man på något vis förhindra detta? Det var första gången nån av hennes barn var borta och kom tillbaka, Malla har varit med vid båda vaccinationerna.
Brorsan flyttar i morgon och då blir det bara Bonnie och Malla kvar.
Kommer hon vänja sig? Tanken är att Malla när hon är i hull igen, ska åka med på utställningarna, men det lär dröja några månader. Och vågar jag ha dom i samma bur då?
 
Sv: Morr och fräs efter utställning

Om katterna är av samma kön skulle jag tycka att delad bur kan testas men vara beredd att göra om utställningsburen i 2 enkelburar om de visar sig inte fungera.
Jag har ibland haft mor, dotter och mormor i samma bur men haft en extra enkelbur att dela dem vid behov.
 
Sv: Morr och fräs efter utställning

Har dina fräst hemma sådär, men ändå gått att ha ihop i utställningsburen? Det är honor.
 
Sv: Morr och fräs efter utställning

iofs inte som jag kan minnas som hänt de närmsta åren, oftast åker ju alla med då jag åker någonstans.

Tror din katt Malle reagerade att Bonnie luktade annorlunda, kanske hade hon suttit bredvid en fertil hane, har 2 som avskytt den doften men då på utställningen.
jag tror inte dina katter kommer reagera som de gjorde nu då katterna åker samtidigt. Men man vet ju aldrig. Mina honor som är släkt är ganska tajta så de kanske därför de gått bra.
 
Sv: Morr och fräs efter utställning

Hon satt bredvid en kattunge och en tom bur, så inget sånt alls. Däremot så går hon på tätare p-pillergiva, kan ju påverka humöret negativt. Bonnie är dotter till Malla, dom har alltid bott ihop. Bonnie är ca 16 v.
 
Sv: Morr och fräs efter utställning

Tror som föregående att det handlade om att Bonnier luktade annorlunda. Vår ena är väldigt känslig för sånt och surar på de andra om de luktar annorlunda av någon anledning. Har dock aldrig blivit samma om alla varit iväg, så du kan säkert ha dem tillsammans på utställning så länge de går ihop hemma. Surigheten brukar lägga sig efter något dygn här hemma :).
 
Sv: Morr och fräs efter utställning

Ja, jag vet att det beror på lukten och så, haft en riktig surkärring hemma tidigare som var hemsk! Det är mycket bättre idag i alla fall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp