Morötter?

Lamborghini

Trådstartare
Har en liten tuff snart 1 årig kattgrabb här hemma.
Han luktar gärna på allt, och gärna 100 gånger om. Men morötter är han livrädd för.
Han gärna backar i 320 km/h eller hoppar all världens väg om man håller en morot framför honom. Men den kommer inte närmare än 30 cm.

Har ni några idéer om vad som är spec. m morötter??

Sv: Morötter?

Min kattunge, Jason, äter precis ALLT, men han går inte heller i närheten av morötter. OM han ändå råkat komma nära en, eller luktat på mina händer efter att jag hållit i en, så vänder han bort huvuvdet och så börjar det bubbla upp skum ur munnen.

Jasons pappas uppfödare och ägare har berättat att pappan också "bubblar" för äckliga saker.

Jag är alltså också väldigt nyfiken över vad som är så speciellt med morötter.

Sv: Morötter?

Mammas honkatt var tvärtom.... vi odlade egna morötter i stugan, o hon låg alltid i trädgårdslandet och rullade bland blasten. Lika hemma, om pappa skalat morötter, så la hon sig och rullade i slasken på skalen :eek:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 324
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 400
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 531
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar