Mörkt bi ljud i traven ?

moon

Trådstartare
Har ingen aning vilket ämne detta ämne ska stå under. Gör ett försök här.

Har köpt mig ett fullbod som har ett mörkt dovt ljud som hörs då han travar vid longering el under ryttare, vad är det ?
Har ett minne från ridskole tiden att det fanns vissa ridskole hästar som lät så. Men jag kan knappt beskriva det, så det blir svårt att Googla om det. Finns det någon som vet vad jag menar, & vad det beror på isf ?

Ewa

Sv: Mörkt bi ljud i traven ?

Det är väl magen som låter?

Det beror ofta på att hästen är stressad och får då magproblem har jag för mig!

Jag har fått höra att det är något ljud som hingstar och då även valacker gör, för att charma stona....
Sen om det stämmer vet jag inte

Valacker låter så när de har luft innanför skapet, inget farligt så vitt jag vet.

Liknande trådar

Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 290
Senast: Magiana
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 416
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 670
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar