mörkret är här. hinner inte rida så långt

9

90natta

Mörkret är här och hästarna är leriga:crazy:
jobbit när jag har kommit hem är det helsvart ute:(

Vad ska man göra?? bor i skogen:confused:
 
Sv: mörkret är här. hinner inte rida så långt

Jag har samma problem:crazy: Men som tur är har vi en snäll granne som skottar upp en liten ridplan på ängen brevid oss. Har satt upp en strålkastare. Där går det utmärkt att rida. Rida ut brukar jag göra på helgerna, eller så tar jag med en kompis, reflexer och pannlampa:D
 
Sv: mörkret är här. hinner inte rida så långt

Sätt upp strålkastare. Det finns billiga på typ Rusta och biltema mm.
 
Sv: mörkret är här. hinner inte rida så långt

Pannlampa, reflexjacka på mig, och reflextäcke på hästen!!! I början kan hästen tycka det är läskigt med pannlampan (konstiga skuggor....), men min vande sig snabbt!
 
Sv: mörkret är här. hinner inte rida så långt

förstår inte ditt problem.

är väl inte annorlunda o rida i mörker som o rida i dagsljus.
Sätt på reflexer på både dig o hästen (utifall ni skulle skiljas åt under ridturen :angel: ) och sen är de bara ut o rida.
 
Sv: mörkret är här. hinner inte rida så långt

Jag förstår ditt problem ... samma här och min häst går inte att rida med pannlampa, hon blir helt hysterisk ( mer än vandligt :) )
Men när väl reflexerna är på och man har kommit ut är det ganska mysigt att rida i mörkret :) // Jenny
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
583
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 030
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp