mörkret är här. hinner inte rida så långt

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare 90natta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 017
9

90natta

Mörkret är här och hästarna är leriga:crazy:
jobbit när jag har kommit hem är det helsvart ute:(

Vad ska man göra?? bor i skogen:confused:

Sv: mörkret är här. hinner inte rida så långt

Jag har samma problem:crazy: Men som tur är har vi en snäll granne som skottar upp en liten ridplan på ängen brevid oss. Har satt upp en strålkastare. Där går det utmärkt att rida. Rida ut brukar jag göra på helgerna, eller så tar jag med en kompis, reflexer och pannlampa:D

Sätt upp strålkastare. Det finns billiga på typ Rusta och biltema mm.

Pannlampa, reflexjacka på mig, och reflextäcke på hästen!!! I början kan hästen tycka det är läskigt med pannlampan (konstiga skuggor....), men min vande sig snabbt!

förstår inte ditt problem.

är väl inte annorlunda o rida i mörker som o rida i dagsljus.
Sätt på reflexer på både dig o hästen (utifall ni skulle skiljas åt under ridturen :angel: ) och sen är de bara ut o rida.

Jag förstår ditt problem ... samma här och min häst går inte att rida med pannlampa, hon blir helt hysterisk ( mer än vandligt :) )
Men när väl reflexerna är på och man har kommit ut är det ganska mysigt att rida i mörkret :) // Jenny

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 475
Senast: Edla
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Jeps
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 695
Senast: cewe
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
504
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka