Mörkrädd hund

Mirre

Trådstartare
Kom precis in från kvällspromenaden med hunden.
En blandis på 7 mån :love:
Men han är så mörkrädd. Drar i kopplet och vill bara hem hem hem så fort det går.
Går det att träna bort? Eller går det över av sig själv när han blir äldre?
 
Sv: Mörkrädd hund

Det är viktigt att du inte förstärker rädslan genom att agera annorlunda. Gå en promenad precis som ni brukar göra när det är ljust ute. Min hund var också mörkrädd och gillade inte heller att vara ute i regnet. Jag var lite :devil: med han och gick fler promenader när det var mörkt eller regnade ute, och nu är det inga problem:) . Hunden har lärt sig att det är helt normalt att vara ute när det är mörkt som ljust, regn som sol osv. Så länge matte/husse inte är rädd eller beteér sig annorlunda så är allt ok;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp