Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Nåja hon skriver att jag verkar fiska efter kollega/or, när jag svarade på en kommentar om att jag borde vara ond utanför lyan... Alltså kopplade jag ihop de två...När dessutom Habina gjorde precis samma sak och då var ond utanför lyan så är det väl inte så konstigt att jag reagerar?

Det är inte konstigt att du reagerar på en röst på dig, men det konstiga är att du inte reagerar på motiveringen utan på något helt annat som jag tror att det var Mirtai som tog upp? (eller var det någon annan som tyckte att du borde vara ond utanför bara för att du "alltid" är det?)
 
DL 1 21:00
13:40 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
14:46 Mirtai röstar på Dentaku
18.49 Habina röstar på Mirtai
19.54 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
20.26 TLV röstar på Bollen

20.40 cirkus röstar på TeamLundVer


Snurrfian 1
Dentaku 1
Mirtai 1

BSF 1
bollen__1
TLV 1
 
Jag reagerar lite på att GladFliicka funderar just på ledarvargens villospår. Varför är ledarvargen läskigare än någon av de andra ulvarna?
.

Håller på att försöka skriva en sammanfattning men kan börja med att svara på detta. Jag har inte lekt så mycket men försöker läsa en del och som jag uppfattar det ställer det ibland till det att försöka tyda vad en ond utanför lyan gör/gjort. Både för att denne försöker signalera till lyan genom att tex rösta på en ulv eller sprida misstankar mot goda. Därför kunde jag känna att det blir mer villospår på det viset än en "vanlig" ulv. Sedan är jag lika glad varje gång en ulv åker. Vet inte om jag rörde till det mer nu eller om det framgår var jag försöker komma?
 
Äsch, jag får bryta trenden och lägga en första andraröst. Nån måste ju göra det också.

LenaH röstar på TLV för att hon efter att ha lagt ner en hel massa tid och arbete på att göra en snygg sammanställning inte hittat nån mer spännande röstmotivering än att @bollen__ (med ett inlägg) flyter med? Känns lite enkelt.
 
Håller på att försöka skriva en sammanfattning men kan börja med att svara på detta. Jag har inte lekt så mycket men försöker läsa en del och som jag uppfattar det ställer det ibland till det att försöka tyda vad en ond utanför lyan gör/gjort. Både för att denne försöker signalera till lyan genom att tex rösta på en ulv eller sprida misstankar mot goda. Därför kunde jag känna att det blir mer villospår på det viset än en "vanlig" ulv. Sedan är jag lika glad varje gång en ulv åker. Vet inte om jag rörde till det mer nu eller om det framgår var jag försöker komma?

Jag tror att du och jag tänker lite likadant. :)
 
Håller med!
Men jag kan inte rösta på två O_o

edit - och q har inte kommit med något röstinlägg ännu....
nä det har jag inte , försöker få reda på tankarna i huvudet , och nej jag hade inte så många analyser i min sammanställning men iaf ett par funderingar ( kanske uttryckte jag dem dåligt om de inte framgick ?)
 
DL 1 21:00
13:40 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
14:46 Mirtai röstar på Dentaku
18.49 Habina röstar på Mirtai
19.54 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
20.26 TLV röstar på Bollen

20.40 cirkus röstar på TeamLundVer
20.47 LenaH röstar på TLV


Snurrfian 1
Dentaku 1
Mirtai 1

BSF 1
bollen__1
TLV 2
 
Det är inte konstigt att du reagerar på en röst på dig, men det konstiga är att du inte reagerar på motiveringen utan på något helt annat som jag tror att det var Mirtai som tog upp? (eller var det någon annan som tyckte att du borde vara ond utanför bara för att du "alltid" är det?)

Jag skrev snarare att jag tycker det verkar otrolig om Snurrfian skulle vara ond utanför lyan igen. @LenaH tror jag det var som skrev att Snurris mkt väl kan vara det eftersom hon redan sprängt all statistik
 
Jag blir misstänksam mot Mirtai här. Jag tycker att dentaku är tydlig med varför hon skrev som hon gjorde vid den obligatoriska frågan (dvs hon följde temat) och sedan skrev hon själv att hon läst leken först och rollerna sedan. Inget konstigt alls tycker jag, klart man missar detaljer då. Jag tycker inte det gör dentaku ond för det, snarare att Mirtai hoppar på en enkel grej. Vilket kan vara dl1-beslutsångest eller ulvigt... Eftersom jag måste rösta nu av säkerhetsskäl väljer jag det sistnämnda.

Habina röstar på Mirtai

Vad skulle jag reagerat på då? Jag hade kunnat skriva att Dentaku har en ulvig avatar eller att hästen på din avatar har fel färg eller så men valde att faktiskt teoria om något som jag ändå tyckte var märkligt
 
Jag skrev snarare att jag tycker det verkar otrolig om Snurrfian skulle vara ond utanför lyan igen. @LenaH tror jag det var som skrev att Snurris mkt väl kan vara det eftersom hon redan sprängt all statistik

Ja så var det - det var i allafall inte bsf som använde det i sin röstmotivering
 
Vad skulle jag reagerat på då? Jag hade kunnat skriva att Dentaku har en ulvig avatar eller att hästen på din avatar har fel färg eller så men valde att faktiskt teoria om något som jag ändå tyckte var märkligt

Jo, men det är ändå en tunn teori när man läser vad dentaku faktiskt skrev. ;)
 
Min dator krånglar, jag lägger en röst så att jag har det gjort om något skulle strula. Måste i vilket fall starta om.

Jag hakade upp mig på BSF:s röstmotivering: "för jag tycker att hennes kommentarer verkar tyda på att hon fiskar efter kollega/or. Antingen som ulv som vill hitta sin ledare eller som ledare som inte vill att ulvarna ska käka denne."

Det är väl bara ulvarna som letar efter ledarvargen, inte tvärtom. Alltså finns det ingen anledning för en ulv att skriva något för att visa att den vill hitta sin ledare. Det kan bara vara en formulering som jag misstolkar men det kan också vara ett meddelande till lyan.

Dentaku röstar på BSF
 
Hinner inte med att posta sammanfattingen nu och vill inte riskera att missa och rösta men
GladFliicka röstar på LenaH
Då hon röstar TLV efter att hon gjort en sammanfattning om alla deltagare utan att direkt analysera eller teoria om de men samtidigt kan jag inte se att hon själv har gjort någon egen sammanfattnig med analyser heller utan verkar lägga en "enkel röst".
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp