Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

BSF
Funderar kring antalet goda/ onda i leken
Tja, ska jag börja med matten då?? ;)

11 deltagare
9 namngivna roller
2 roller som kan vara mer än en (bybo eller ulv)

Utgår jag från den berömda tredjedelen så blir det:
11/3= 3,66 -> 3-4 onda?

Så - minst två ulvar + ledaren, kanske troligast tre ulvar (avrundar uppåt)? Med tanke på antalet goda roller och att de har sina fulla krafter (ängel, siare, spion tänker jag mest på) så är det kanske inte otroligt att där finns 4 onda och 'bara' en bybo?

Tror att Lingonrenen kommer göra ett bra jobb vilket kommer avgöra leken för de goda
Jag tror att Lingonrenen - aka brebäraren - kommer skicka en gåva till den som behöver det bäst, skogens konung kommer att segra!

Även om det inte vore fel om ulvarna följer @Snurrfians idé och käkar sin ledare. :p

Röstar på Snurrfian med motiveringen att hon möjligen hintar till lyan samt anser att Habina är skum.
Okej... Jag har fått hoppa in på ett extra pass på jobbet i em/kväll. Så jag får lägga en tidig röst (som vanligt ;))

Saker jag har noterat:
- Snurrfian vill att lyan ska käka ledarvargen - är hon god och vill det, eller hintar hon till lyan om att hon är ledarvarg? (eftersom lyan käkade sin kompis i förra leken, då var snurris i lyan) Menar att Habina skulle kunna vara Ledarvarg för att hon gillar onda roller utanför lyan, det gör henne skum.
- Dentaku snurrar till det för sig? Menar att goda måste hitta ledarvargen - och inser sedan att ledarvargen inte ingår i lyan. Har hon läst slarvigt eller hintar hon till lyan om att hon är ledarvarg??
- Q ställer frågor i vanlig ordning - men jämfört med förra leken känns detta som frågor som är 'vettiga' och inte bara ställs 'för sakens skull' som jag tyckte förra leken. Då var hon god, är hon ond nu?
- Mirtai har ställt frågor, påpekar att det är bra att tänka på att Ledarvargen känner till ulvarna men att ulvarna inte känner till Ledarvargen. Håller med om min matematik.
- TLV undrar samma som Q och håller med om min matematik. Vet inte vad det säger om henne?
Övriga (-bollen__) har mest hittat leken/kommenterat temat, tror jag? om jag inte missat något nu.

Det får bli såhär:

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

för jag tycker att hennes kommentarer verkar tyda på att hon fiskar efter kollega/or. Antingen som ulv som vill hitta sin ledare eller som ledare som inte vill att ulvarna ska käka denne.
 
Snurrfian
Hoppas att ulvarna äter ledarvargen och att detta avgör leken
Passar på att svara på den här frågan på en gång, jag hoppas att mörkrets krigare käkar den stora skuggan och därmed minskar ner sitt antal på egen hand.
Med det vill jag ha sagt att jag har hittat hit! :D

Röstar på BSF med motiveringen att dennes röst på henne själv är skum.
Med tanke på att den som sist röstade på mig för att jag borde vara utanför lyan visade vara just den som var utanför lyan gör att jag känner att jag blir väldigt misstänksam mot den här rösten. Men samtidigt så borde inte BSF göra samma sak som @Habina, men å andra sidan så skulle hon kunna göra det bara för att...:cautious:
 
1.quarter4ever Jag :D

2. Snurrfian Snabbast att svara på den obligatoriska frågan ,”jag hoppas att mörkrets krigare käkar den stora skuggan och därmed minskar ner sitt antal på egen hand. ” Tycker att Habina är skum för att hon i tidigare lek sagt att ond utanför lyan är en rolig roll . Misstänker BSF för att kunna vara ledarvargen för att hon röstar på henne för att hon skulle kunna vara den onda utanför lyan med tanke på att Habina tidigare gjort det Tycker att jag alltid är skum oavsett roll.

3. cirkus precis bara checkat in i leken samt svarat på obligatoriska frågan: "jag tror att mörkret kommer fördrivas genom att de goda använder sina förmågor på ett klokt sätt."
avvaktar mer från henne

4. Dentaku svarar på den obligatoriska frågan:
”Ett enkelt svar är ju huruvida goda hittar Ledarvargen eller ej” Samt håller med mig att snödrottningen kan ha en avgörande roll. Får en röst från Mirtai för att hon skriver det första ang att goda skulle hitta ledarvargen samt för att hon inte har koll på rollerna. Dentaku försvarar sig med att om hon vore ond skulle hon väl ha koll på huruvida ledarvargen är i lyan eller inte…

5. Blacksmithfarm börjar med matten med rollfördelningen. Svarar sedan på den obligatoriska frågan att Lingonrenen kommer fälla avgörandet i leken. Först med att ifrågasätta Dntakus formulering om att goda ska hitta ledarvargen, tycker att så långe ledarvargen är utanför lyan får den iaf inte käka. Röstar sedan först av alla, då hon ska jobba, och gör lekens första sammanfattning. Verkar tycka att jag ställt vettiga frågor och alltså därmed kanske är ond denna gången??

6. bollen__ Jag har en lex bollen__!!! :p
Litar inte på henne förrän jag vet något ( alla bulorna i pannan har fortfarande inte försvunnit efter förra leken ) men ny lek -kan innebära ny roll. Svarar att Lingonrenen bör fälla avgörandet pga de paket den kan ge ut Men inte någon jag släpper med blicken förrän något mer framkommer

7. Habina Tackar mig för att jag frågade om siarens ättling ( tänk jag frågade något bra:cool: ) svarar på obligatoriska frågan att ulvarna kommer käka ledarvargen och att de tre rollerna Gammel-Eken, Snödrottningen och Vandraren kommer fälla avgörandet Påminner om att många ofta tolkar henne som skum och satt hon ofta åker i första lynch Röstar( en säkerhetsröst ) på Mirtai som hon verkar tycka hoppar på Dentaku lite väl enkelt

8. TeamLundVer funderar liksom jag även rollen Lingonrenen i natt Håller sedan med BSF i hennes rollfördelnings inlägg: Tror att Lingonrenen kan fälla avgörandet och inte bara får sens förmågor utan för att goda ska kanske kunna räkna ut vad som skett om en gåva utdelats ? Tillhär de som tycker att jag alltid är skum….Verkar gå igenom alla deltagare ordentligt har inte hunnit igenom alla när jag skriver detta

9. LenaH hittat leken svarar på obligatoriska frågan:
”att goda lyckas uppfatta tecknen från snödrottningen, vandraren och Kungen från havet. (hoppas jag fick det rätt nu!)
Sen är det ju bonus om lyan käkar ledarvargen så en ulv går åt! ” Tycker sedan att en död ulv är en bra ulv på Denatkus fundering om det inte är bättra att lyncha ledarvargen
Tycker inte att Mirtai har rätt när hon antar att Snurrfian nog inte borde vara ond utanför lyan igen -hon har sprängt alla statistiska gränser vad det gäller det - men har lovat att inte rösta på Snurrfian i DL1 igen?

10. GladFliicka hittat leken och svarat på obligatoriska frågan: tror att lingonrenen kan fälla avgörandet då den kan gynna båda sidor och hoppas att inte ledarvargen kan lägga villospår

11. Mirtai undrar vilka oddsen är för att snurrfian är ond utanför lyan- igen Håller sedan med BSF om att det troligaste är 4 onda i leken.
Påpekar att visserligen känner ledarvargen till lyan men lyan känner inte till ledarvargen vilket bör kommas ihåg. Svarar på de obligatoriska frågan :
”Jag tror att det som kan komma att påverka är huruvida lyan kommer råka käka ledarvargen och om ängeln och "Jag" kan lyckas med sina beskydd. ” Fortsätter med att fråga om hur rollen ”Jag”s käkstopp fungerar : verkar hålla bollen__ som skummast efter förra leken. Lägger sedan en tidig röst på Dentaku då hon tycker hennes motivering på obligatoriska frågan är skum och at hon inte håller koll på rollerna . Förefaller också misstänksam mot BSF för hennes röst på snurrfian pga snurrfian inte borde vara ond utanför lyan igen
 
LenaH
Tror att de godas möjligheter att uppfatta varandras signaler kan avgöra leken
Jag tror väl kanske inte på en enskild handling utan att goda lyckas uppfatta tecknen från snödrottningen, vandraren och Kungen från havet. (hoppas jag fick det rätt nu!)
Sen är det ju bonus om lyan käkar ledarvargen så en ulv går åt! :p
 
Flicka
Tror att Lingonrenens roll kan bli avgörande för leken
Har inte hunnit hem än så svarar på frågan från mobilen så kommer jag in och röstar sen från datorn. Vill gärna hinna läsa igenom ordenligt innan.

Jag tror att Lingonrenen kan ha en betydande roll i och med att den kan gynna båda sidor. Annars är det väl som det oftast är att hitta rätt spår och hoppas att inte ledarvargen lyckas lägga villospår som följs.
 
DL 1 21:00
13:40 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
14:46 Mirtai röstar på Dentaku
18.49 Habina röstar på Mirtai
19.54 Snurrfian röstar på blacksmithfarm


Snurrfian 1
Dentaku 1
Mirtai 1

BSF 1
 
Har inte hunnit hem än så svarar på frågan från mobilen så kommer jag in och röstar sen från datorn. Vill gärna hinna läsa igenom ordenligt innan.

Jag tror att Lingonrenen kan ha en betydande roll i och med att den kan gynna båda sidor. Annars är det väl som det oftast är att hitta rätt spår och hoppas att inte ledarvargen lyckas lägga villospår som följs.

Jag reagerar lite på att GladFliicka funderar just på ledarvargens villospår. Varför är ledarvargen läskigare än någon av de andra ulvarna?

Jag håller på och fixar skoluppgift och ska dessutom försöka få barnen i säng så för att inte missa dl av rent slarv så tänker jag rösta nu men kommer att försöka ha koll fram till dl.
Snurrfian röstar på blacksmithfarm eftersom hon lägger en väldigt enkelt första dagsröst på mig med motivering att jag borde vara ond utanför lyan bara för att jag brukar vara det. Mina egna studier säger mig att det är oftast onda som röstar med den teorin första dagen, alltså borde BSF vara ond.

Jag noterar att Snurrfian inte riktigt verkar ha läst bsfs motivering när hon röstar på bsf - den är inte att Snurrfian *brukar* vara ond utanför lyan. Klipper in bsfs röstinlägg nedan.

Okej
- Snurrfian vill att lyan ska käka ledarvargen - är hon god och vill det, eller hintar hon till lyan om att hon är ledarvarg? (eftersom lyan käkade sin kompis i förra leken, då var snurris i lyan) Menar att Habina skulle kunna vara Ledarvarg för att hon gillar onda roller utanför lyan, det gör henne skum.

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

för jag tycker att hennes kommentarer verkar tyda på att hon fiskar efter kollega/or. Antingen som ulv som vill hitta sin ledare eller som ledare som inte vill att ulvarna ska käka denne.
 
Alltså, det är något som stör mig oerhört mycket med det som Bollen skrivit här. Det kan vara förra leken som sitter lite för väl i minnet men det som stör är att hon även om hon som många andra av oss tror att Lingonrenen kan bli avgörande skriver för att en brevbärare kan dela ut paket som kan bli avgörande]. Jag får känslan av att hon verkligen bara flyter med här. Att hon inte riktigt tar tag i frågan varför paketen kan bli avgörande.

Jag tror Lingonrenen! Mest för att jag tycker om beskrivningen av den karaktären men också för att en brevbärare kan dela ut paket som kan bli avgörande.

Med detta sagt

TLV röstar på Bollen

Nu ska jag ge mig på stickning för första gången i mitt liv :nailbiting: Allt för att skjuta upp hemtentan som ska vara inne på fredag :o
 
DL 1 21:00
13:40 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
14:46 Mirtai röstar på Dentaku
18.49 Habina röstar på Mirtai
19.54 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
20.26 TLV röstar på Bollen


Snurrfian 1
Dentaku 1
Mirtai 1

BSF 1
bollen__1
 
TLV klipper lite ur vad var och en har skrivit - dock så saknar jag analyser eller frågor. Enda analysen kommer med rösten på bollen__ och det är att bollen__ flyter med utan att egentligen analysera.
 
Jag avstår från att ens försöka skriva något om alla just för att jag inte skulle kunna analysera något vidare.
 
TLV klipper lite ur vad var och en har skrivit - dock så saknar jag analyser eller frågor. Enda analysen kommer med rösten på bollen__ och det är att bollen__ flyter med utan att egentligen analysera.

Det tycker jag helt klart är en intressant sak att notera. :)
 
Har inte hunnit hem än så svarar på frågan från mobilen så kommer jag in och röstar sen från datorn. Vill gärna hinna läsa igenom ordenligt innan.

Jag tror att Lingonrenen kan ha en betydande roll i och med att den kan gynna båda sidor. Annars är det väl som det oftast är att hitta rätt spår och hoppas att inte ledarvargen lyckas lägga villospår som följs.
hur menar du med att ledarvargen ska lyckas lägga villospår som dessutom ska följas ?
 
Jag noterar att Snurrfian inte riktigt verkar ha läst bsfs motivering när hon röstar på bsf - den är inte att Snurrfian *brukar* vara ond utanför lyan. Klipper in bsfs röstinlägg nedan.
Nåja hon skriver att jag verkar fiska efter kollega/or, när jag svarade på en kommentar om att jag borde vara ond utanför lyan... Alltså kopplade jag ihop de två...När dessutom Habina gjorde precis samma sak och då var ond utanför lyan så är det väl inte så konstigt att jag reagerar?
 
DL1-ångest.

Just nu är det nog TLV som sticker ut mest, hon har flest inlägg, men ändå inte mycket till egna noteringar. Mest den och den har skrivit såhär. Sen så röstar hon på bollen__ som hittills bara har ett enda inlägg och tycker att hennes inlägg saknar analys. Jag får känslan av en som vill verka aktiv, men ändå inte bidrar riktigt.

Dentaku har också endel funderingar som jag reagerar på - just att hon hellre vill lyncha ledarvargen än att den ska bli käk finner jag lite underligt.

Snurrfian - motiverar sin röst med nånting som bsf inte använt i sin röstmotivering är också lite märkligt.



cirkus röstar på TeamLundVer enligt ovan
 
Alltså, det är något som stör mig oerhört mycket med det som Bollen skrivit här. Det kan vara förra leken som sitter lite för väl i minnet men det som stör är att hon även om hon som många andra av oss tror att Lingonrenen kan bli avgörande skriver för att en brevbärare kan dela ut paket som kan bli avgörande]. Jag får känslan av att hon verkligen bara flyter med här. Att hon inte riktigt tar tag i frågan varför paketen kan bli avgörande.
Det här reagerar jag lite på, nu var ju jag inte med i förra leken när @bollen__ lurade alla men jag ser inte att det behöver utvecklas närmare?
Det vet vi ju alla att paket kan hamna varsomhelst och därigenom få en avgörande roll?
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp