Mörka (marin) ridbyxor tillåtet på lokal

Sv: Mörka (marin) ridbyxor tillåtet på lokal

Nikkis skrev:
men det finns en regel,där man får ha vilken färg man vill ha på byxorna-så länge dom är ljusare än kavajen...

Men sluta nu sprida de dumheterna!!! Det finns inga regler för färgen på ridbyxorna. De kan vara svarta med gröna blommor om man vill.

Undrar hur många trådar det skrivits i nu?*suck*

På Lokal nivå gäller nog inte spec. mkt regler !

Jag var på en lokal hopptävling för ponny en dag förra året och får till min fasa se en liten dam på sin Cponny komma in i rosa kavaj ! En sådan som man köper på t.ex H&M eller Lindex !

VART ÄR VÄRLDEN PÅVÄG !? :eek: :eek:

Snuffsan skrev:
Tack och lov för ridjackor! Det finns inget fulare än kavaj och säkerhetsväst.

Inget obekvämare heller, på lokal och regional duger det gott med klubbjacka :]

Jag ska tävla nästa lördag ( 10 / 6 ) på klubbtävling. Jag har ingen kavaj, men jag har vita ridbyxor och klubbtröja. Tycker det ser bra ut utan kavaj, men det är ju upp till var och en ;)

*KL*
Jag är glad att det är så för jag ska bara starta småstarter i år och rasar i vikt just nu så vill inte köpa en hel utrustning med kavaj och allt för att sen behva köpa nytt om ett år :D

Denna har jag också sett... Jag och min kompis blev förfärade och sen hade vi riktigt roligt. Med matchande benlindor till.

*KL* Hur högt får man tävla eg utan kavaj? :p

Tom reg tävling, nationell och högre så måste du ha.

Jag tycker inte det såelar så stor roll vad man har på sig på tävling, men jag vill iallafall vara finare än vanligt när jag tävlar.

Så dvs alla lokala?
Eg lite tråkigt men ändå skönt hehe :) *köpa snygg tröja*

*knapplån*

Jag tycker huvudsaken är att ekipaget ser snyggt och prydligt ut, men det kan man ju göra utan vita ridbyxor och kavaj!
Själv har jag dock alltid vita ridbyxor, kavaj och säkerhetsväst utanpå kavajen. På lagtävlingar har jag dock klubbjackan...

Men snälla, sluta skriv att det är så fult och obekvämt med säkerhetsvästen utanpå kavajen - det är ju jättemånga som har det, för oftast ser det faktiskt väldigt konstigt ut att ha säkerhetsvästen under kavajen... :crazy: men för de som har det - de tycker väl istället att det är bekvämare och snyggare! Skit samma! Huvudsaken är att man har säkerhetsväst, det är jätteviktigt tycker jag.

Och oavsett om man har den utanpå eller under kavajen så är det i alla fall snygg tävlingsklädsel, och bra mkt snyggare än att ha urkiga fritidsjackor som ser ut typ som orienterings- eller fotbollsjackor... :crazy: - ja, jag har sett massa ryttare som har det på regional nivå... eller som den där lindexkavajen någon nämnde... :crazy: :eek:

Däremot tycker jag att det är helt OK med snygga ridjackor!
Men, personligen tycker jag ändå att det är allra snyggast med kavaj, i alla fall över lokal nivå. Det känns mer "på riktigt" och speciellt då...

Haha, vad jag svamlar... e nog lite övertrött nu... ;)

Jag vill ha kavaj eg MEN då jag kommer under ett år ca tappa 30 kg vikt vill jag inte köpa en nu för att starta några unghästklasser och sen nästa år en ny när tävlingar börjar på allvar.
Då skaffar jag hellre snygg klubbtröja, vit polo under och vita ridbyxor och sparar ca 2000 kr :)

Jo om man måste specialbeställa en för den ska passa :smirk:
*lider med sin timglaskropp*
Färdigsydda storlekar sitter åt helvete på mig.

Precis , och rosa schabrak och flughuva också ;)

FY så hemskt ! Visst , det är " bara " ponny men någon måtta får det väl vara på det hela :)

Sen finns ju vi som faktiskt TYCKER det är snyggt med vanliga stilrena färger !

Men men , vad är det för fel på Rosa eller babyblå utrustning ? är det bara jag som spyr på såna färger ? HAHA

Jag håller med dig att ljusa ridbyxor och kavaj är snyggast. Det är ju faktiskt ridsportens "emblem" med sådan tävlingsklädsel.

Alla sporter har ju någon bestämd tävlingsklädsel. Fast snart spelar dom väl fotboll i stringtrosor för det "fläktar" så skönt:) eller spelar ishockey iklädd en plåttunna för det är billigt:smirk: , kanske konståkning i joggingoverall....jaja vi får väl se!!!

Jag personligen tycker iallafal att kavajen ska tillbaka men alla är vi ju olika.:smirk:

Nikkis skrev:
ja det är lite trist när man tävlar i "vanliga" kläder...blir inte samma "status" på det hela..känns lite oseriöst liksom..men ändå skönt att det inte är ett TVÅNG att man MÅSTE ha det....men det vore "kul" om folk satte på sig snygga kläder för tävlignens skull..så at det ser emr proffsigt ut..

Då blir det ju lite skillnad på tävling o träning oxå:)

Electric88 skrev:
Precis , och rosa schabrak och flughuva också ;)

FY så hemskt ! Visst , det är " bara " ponny men någon måtta får det väl vara på det hela :)

Sen finns ju vi som faktiskt TYCKER det är snyggt med vanliga stilrena färger !

Men men , vad är det för fel på Rosa eller babyblå utrustning ? är det bara jag som spyr på såna färger ? HAHA

Det e skiitfuuuuult med rosa och babyblått... :mad:

Electric88 skrev:
På Lokal nivå gäller nog inte spec. mkt regler !

Jag var på en lokal hopptävling för ponny en dag förra året och får till min fasa se en liten dam på sin Cponny komma in i rosa kavaj ! En sådan som man köper på t.ex H&M eller Lindex !

VART ÄR VÄRLDEN PÅVÄG !? :eek: :eek:

På finalen i Div 2 förra året i Vetlanda såg jag också en tjej med rosa kavaj, sån som du sa, som man köper på H&M eller Lindex. Och rosa grejer överallt, Hon hade tom sprutat rosa hårfärg i svansen! :eek: Fast hon red B-Ponny.

Edit: Såg nu att du var från Smålandsstenar, det ligger ju inte långt härifrån. Kanske vi har sett samma person? :rofl: När jag tänker efter så var ju faktiskt hennes B-Ponny till salu i slutet av förra året...

Liknande trådar

Dressyr "Moment 210 Ryttarens klädsel och utrustning 1. Klädsel 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad. Riddräkt består av...
Svar
3
· Visningar
1 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar