Mördarsniglar

fejko

Trådstartare
Varför kommer inte mördarsniglarna ut på åkrarna? Tur är väl det, vore en mardröm att få in sådana i hösilaget.

Varför kommer inte mördarsniglarna ut på åkrarna? Tur är väl det, vore en mardröm att få in sådana i hösilaget.
När det var extremtorka ( 2017 eller 2018?) köpte jag ensilage från Skåne. Det kryllade av mördarsniglar, men om äggen satt utanpå balarna eller i vet jag inte.

Jag har en gammal vall som inte slagits på några år dock, men där finns mördarsniglar. Det är ett elände med dessa djur...

Varför tror du att de inte är där? Givetvis finns det mängder av dem där men de syns inte i det höga gräset. Dagtid gömmer de sig ju nere vid jorden så när man pressar så lär de oftast inte befinna sig i strängen.

Varför tror du att de inte är där? Givetvis finns det mängder av dem där men de syns inte i det höga gräset. Dagtid gömmer de sig ju nere vid jorden så när man pressar så lär de oftast inte befinna sig i strängen.
Jag har aldrig sett dem hemma hos mig, bara sett enstaka svarta sniglar.

@gammalek var bor du?

De är absolut ut på åkrarna och vallarna också. Märks jättetydligt också när de sprider gödseln på vallarna att det kommer lite extra mängder sniglar som också sprids då. Mysigt...

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med tanke på värmen och torkan som har hållit i sig ett bra tag nu och verkar fortsätta hålla i sig, kommer det bli färre mördarsniglar...
2
Svar
38
· Visningar
1 554
Senast: Krålus
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
987
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama