Sv: monty roberts
Jag kom hem för en ½ tim sen...fortfarande upprörd o besviken..
Inte på Monthy, utan arragörerna för showen...ja, el vilka det nu är som är ansvariga....
Fy f...rent ut sagt, jag bara undrar hur det var där ifjol, om det fortfarande va så här dåligt iår..?
Här går man o köper en biljett till den bästa sektionen (mitten), i dec-05....och får sitta på stentrappa
Alltså, vi var s...många som inte fick våra platser, pga att folk hade satt sig där utan att egentligen ha biljett dit.....
Fy på er...
Nä, Flyinge, skall ni ha Monthy fler gånger...se då till o ha numrerade sittplatser, så folk vet var de hör hemma och man kan be dom gå, som sitter på ens plats....
Ja, vad gäller showen....ja, det var kul o ha sett honom LIVE, men värst impad va jag inte...men visst, jag har plockat själv "gobitar" av hans Join Up...det som jag tycker passar mig...
Det som skar i en hjärta mest, var ju naturligtvis stackars häst nr2...
Han som av bara blotta synen på en karl skakade i alla benen...
Va månne den/dessa män ha gjort honom?
Säger bara en sak, den hästen är obotlig...ingen Join up i världen kan rädda honom...möjligen som han sa 1år hemma i USA...innerst inne trodde nog han inte själv på det äns..
Jag fick inte klart för mig hur/om han reds överhuvudtaget...
Men man kan undra? Varför behåller man en sån häst?
Hade inte en så misshandlad häst, som inte har nån tillit till människan mått bättre i Trappalanda?
Jag menar....män finns ju överallt
, kommer han då alltid att fly så fort han ser en?
Blir han en fara för den som sitter ev på?
Ja gud, stackars krake...
Nä, jag blev inte imponerad av tpr joinen heller....jag vet att det är lätt o få in en häst så....men kommer ägaren att få det lätt sen?
Hoppas det...men tyvärr var det kanske fel metod att anv, här i sverige...
Vi har oftast inte så rymliga tpr...visst man kan ta bort mellanväggen, men att ta in hästen o vända den om där i, är det så smart?
Kommer han inte att få panik då när han sätts fast med huvet där fram o lämmen stängs bakom honom?
Han är ju van att få vända sig om o titta ut där bak...
Hoppas han gav mer vidare direktiv till ägaren, så hon vet hur hon skall gå vidare med träningen....
Oj, vad långt det här blev...men jag fick avreagera mig lite iaf...tack