Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men iaf, så tycker jag utav det jag sett och hört om Join up att folk bara driver, driver och driver på hästarna tills de tillslut ger upp. Det förstår jag inte riktigt. För vart kommer då kommunikation mellan häst och människa in? Om människan aldrig släpper på trycket mot hästen trots att den svarar rätt, hur ska den då förstå och vilja lyssna? Bara en liten undran till er som vet mer om hans filosofier. Är det folk som missuppfattat "metoden" eller lär han ut det så?
Hans metod, vilken inte alls är hans, är verdertagen inom Natural Horsemanship. Dvs, utöva tryck (av något slag) och sluta tvärt när hästen reagerar/svarar. På flera video har jag sett att han inte gör det, utan fortsätter att driva fastän hästen tydligt svarar.måste bara skriva att så är de inte MR gör, han driver inte på längre när hästen svarar rätt.
hela hans metod går ju ut på att ge efter när hästen gör rätt.
Han skulle må då. Metoden som sådan är äldre än MR, men han (tror jag) satte namn på den.Det jag uppfattat med Monty är att han "uppfann", eller snarare spred metoden som kallas Join up. Stämmer det?
För att inte påbörja en ny ofruktsam diskussion om join up, så nöjer jag mig med att hålla med dig!Men iaf, så tycker jag utav det jag sett och hört om Join up att folk bara driver, driver och driver på hästarna tills de tillslut ger upp. Det förstår jag inte riktigt. För vart kommer då kommunikation mellan häst och människa in?
måste bara skriva att så är de inte MR gör, han driver inte på längre när hästen svarar rätt.
hela hans metod går ju ut på att ge efter när hästen gör rätt.