Montgomery 954

U

Unne

Är det någon som har erfarenhet om Montgomery 954 ur avelssynpunkt, eller på tävlingsbarnan?

Sv: Montgomery 954

Den enda avkomma jag har sett är u ett korsningsponnysto. Den bör väl vara en 4-5 år nu. Den löshoppade spänstigt och bra samt hade en ordentlig motor.
Hoppas att den dyker upp på tävlingsbanorna, tror att det är en blivande tidshoppare.

Han har varit med på hingsttåget och visades då upp av Peter Eriksson (som ska tävla han i hoppning) var inget + på gångarterna men mycket bra tekniskt. Vet att Peter har startat 1,40 med placering. Vet tyvärr inte var han fins idag? Har ett svagt minne att han skulle ha varit bruksprovs etta det året han gick. :smirk:

Sett en del och inte blivit imponerad, de jag sett har varit svåra i psyket och lite klumpiga i typen med lågt ansatt hals.

Han själv är relativt fin. Men ingen favorit.

Har en häst uppstallad på ridskolan. Ca 170 cm, 36p exteriört (tror jag) väldigt lik pappa som han ser ut på bild iaf, mycket markbunden trav, löshoppar ok.

Men tror du att han var så himla bra? Jag har inte en aning, för det var bland det f***e häst jag sett. Fattade aldrig att han gick igenom. Fast stamen var det ju inget fel på.

Brukar det inte vara så att de säljs tillbaka till utlandet om de inte får tillräckligt många ston här i Sverige. Castor och Aram är väl sådana exempel har jag för mig.

Jag tycker inte heller att han var speciellt snygg att titta på men stammen är ju intressant och hoppa kunde han ju!

Han såldes ju aldrig till utlandet utan togs hem av ägarna igen, Flyinge & Jonas Persson var ju bara "importörer". Han ägdes av VDL.

Pratade med en bekant på Flyinge som sa följande, Montgomery fick poängen 98777 för exteriören, 9-9 i ridbarhet och 10-10 för sin hoppkapacitet. Först sedan hingsten återvänt till Holland har uppfödarna insett att det var en intressant och användbar hingst.

Först sedan hingsten återvänt till Holland har uppfödarna insett att det var en intressant och användbar hingst.

Det var lite så jag menade :) En mycket intressant hingst i mina ögon! Du har inte hört nåt hur det går för honom i Holland?

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 378
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 414
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
829
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka