Monteryttarens kost och träning? tips?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare lie
  • Startdatum Startdatum
L

lie

Håller på med montelicensen nu, och av läraren har vi fått en uppgift att göra.. Vi ska göra en planch med fakta om hur man bör äta innan ett lopp och hur man bör träna för att orka med att rida lopp.. Så har ni Nått ex?

Sv: Monteryttarens kost och träning? tips?

lie skrev:
Håller på med montelicensen nu, och av läraren har vi fått en uppgift att göra.. Vi ska göra en planch med fakta om hur man bör äta innan ett lopp och hur man bör träna för att orka med att rida lopp.. Så har ni Nått ex?
När jag tävlade längdskidor (mest krävande sporten efter cykel) åt jag mycket Pasta, för det är snabba kolhydrater i det. Och sen på tävlingsdagen massor av vätska och en och annan Guldnougat. Fibrer oxå för att hålla igång mage och tarmar så kroppen tar åt sig allt som stoppas in... men det var "några" år sedan finns kanske nya rön idag?

Sv: Monteryttarens kost och träning? tips?

Jag skiter fullständigt i sånt där.... Man har juh blitt snurrig för mindre! Så länge man äter "hälsosamt" och inte RÖKER! Käka lite extra grönsaker o sånt så blir det nog bra... Det viktigaste är väl att du klarar av att rida hela loppet... Själv kan jag rida fler lopp samma dag, då vet jag att jag "håller måttet" :D

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 841
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: Nova123
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 799
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka