Montekval/sulkykval

angsmark

Trådstartare
Hörde att det räcker att man kvalar hästen i monte så behöver man inte kvala hästen i sulkylopp.
Men om man läser tävlingsregementet så står det att hästen endast får starta i Monte om den är kvalad i det.
Betyder det att hästen måste kvalas i både och?

"färsk inom sporten"

Sv: Montekval/sulkykval

Hästen måste kvala för sulky för att starta i sulkylopp o måste kvala i monte för att starta i monteloppen! Men blir hästen typ skadad så att den inte startar på ett år så räcker det när du kvalar om att det e i ett montekval för att även få starta i sulkylopp! Hoppas du förstår vad jag menar!

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Snurrfia
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
363
Senast: Cactus
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama