Monté sadel+ väska

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare trav_malin
  • Startdatum Startdatum
T

trav_malin

Jag har nu ett delemma. Jag ska köpa mig en ny montésadel eftersom jag vill komma högre upp i sadeln än vad jag kommer i den jag har nu.. någon som har någon bra hemsida där jag kan beställa en bra och prisvärd sadel?? kanske har bild på din egen sadel å vart du köpt den?

Sen såg jag en tjej som en dag hade en sadelväska, den såg precis ut som en selväska fast mycke mindre.. någon som vet vart man kan köpa en sån??

tack för hjälpen:angel:

:banana:

Sv: Monté sadel+ väska

Specificera vad du menar med att komma högre upp... Vill du ha kortare läder och stå högre över hästen eller vill du ha tjockare bossor på sadeln?

Specificera vad du menar med att komma högre upp... Vill du ha kortare läder och stå högre över hästen eller vill du ha tjockare bossor på sadeln?

jo jag vll ha kortare läder, den sadeln jag ahr nu har bossar fraem vid knäna och då kommer jag inte högre upp eftersom det tar imot...

Många använder galoppsadlar även till montén. Dessa är ju gjorda för att man ska kunna ha riktigt korta läder.

Börjes montésadel (galoppmodell) kan jag rekommendera! Är från början en galoppträningssadel men omgjord så man kan checka på och ha ryggstycke. Riktigt skön sadel!

Tror det är samma modell som feednrace har, bara att det är billigare på börjes.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Lixiigirl
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 426
Utrustning Jag köpte en ny dressyrsadel av en sadelutprovare i våras. Jag påpekade när jag provred den att den åkte fram en aning. Utprovaren...
Svar
19
· Visningar
6 365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar