Monté på Täby på söndag

M

Montéryttare

Nån som kan hjälpa till, som kanske är mera insatt i gräs-frågan

Broddas gallopörer? Är det skillnad o tävla på gräs? Skade-mässigt? Jag är helt novis i gräs-frågan... så nånsom vet kanske kan hjälpa till :D

Sv: Monté på Täby på söndag

Ska du rida i morgon? Galoppörer rids inte med brodd utan aluminium i typen outer rim. Det är ett visst grepp i skon men ej brodd. Skade risken för en galoppör i ett gräslöp är normalt sätt lägre än på DT, men ett gräslöp går i sin tur fortare och kan därigenom skapa skador pga av den ökade farten(minskat mottstånd). Vi har även travare i träning och dom tränar vi både på gräs och i djup sand. Vi var på väg upp med en monte häst men hon fick feber på anmälningsdagen.
Om du ska rida,Lycka till! :)

Sv: Monté på Täby på söndag

Nizzetoto skrev:
Ska du rida i morgon? Galoppörer rids inte med brodd utan aluminium i typen outer rim. Det är ett visst grepp i skon men ej brodd. Skade risken för en galoppör i ett gräslöp är normalt sätt lägre än på DT, men ett gräslöp går i sin tur fortare och kan därigenom skapa skador pga av den ökade farten(minskat mottstånd). Vi har även travare i träning och dom tränar vi både på gräs och i djup sand. Vi var på väg upp med en monte häst men hon fick feber på anmälningsdagen.
Om du ska rida,Lycka till! :)

Nope, som sagt häsägarna backade när det var på gräs... kanske förutfattade meningar men det blev iaf ingen som fick starta... Har bekanta som startar... nån som vet vilken tid löpen går?!?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 549
Senast: Enya
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 675
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 525
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar