toughcookie
Trådstartare
Är det någon här som är involverad i monte´n som går på täby på söndag!
Bara nyfiken...
Bara nyfiken...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
toughcookie skrev:Är det någon här som är involverad i monte´n som går på täby på söndag!
Bara nyfiken...
Zandrah skrev:Nja inte mer än att jag känner en av tjejerna som ska rida, men hon tyckte det skulle bli rejält spännande med första travmontén på gräs!
vet inte om den går före eller efter galoppen......
Zandrah skrev:Håller fullständigt med, så är det ju. Det tycker väl tjejen som ska rida oxå, hon fasade väl mest för att det skulle regna,så länge det är torrt är det ju ganska ok om förutsatt att man ser till att ha rejält med fäste!
Det är ju alltid mycket halare än "vanliga travbanor" och blir det sedan regn säger det ju sig självt att det blir ännu värre....
Men men det är ju inte ofta det händer sådana skador inom galoppen heller om man jämför med hur ofta det löps på sådant underlag...
Zandrah skrev:Ja fy sjutton, får verkligen hoppas det inte regnar....personligen tycker jag ju trav (oavsett monté eller vagn) ska fortsätta hållas på vanliga banor....
Du, nu blir jag osäker, jag trodde galoppörer hade brodd på gräs? hmmm....men jag tror travarna måste ha det, de jag känner ska då ha det iaf....går nog inte så bra annars....
Får nog fråga nån galoppmänniska om de brukar ha brodd på gräs
toughcookie skrev:lånar knapp och svarar alla som är oroliga för gräset!
nu VET jag ju att det är väldigt olika med travare och galoppörer men galoppörerna har avsevärt lägre skadefrekvens på gräs än sand. Galoppörerna har outerrim skor och det ger jättebra fäste, och ALLRA bäst är det om det har regnat lite.
För några år sedan var det ju travlopp på gräset och jag tror dom kuskarna var jätte nöjda.
solros skrev:Det har ridits montélopp på Göteborgs galopp tidigare i år. Jag tror det var reglerat hur mycket fäste man fick ha i skorna för att inte förstöra banan. Men det kan nog någon galoppmänniska svara bättre på. Jag tror inte de brukar ha brodd på gräs.