monte licens

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Reagen
  • Startdatum Startdatum
R

Reagen

hej. jag är femton år o har funderingar på att ta monte licens inne på jägersro. jag undrar då om någon vet ifall jag får lov att ta min licens nu till hösten även om jag inte får lov att börja rida förrns nästa år??

MvH Emma

Sv: monte licens

får en minderårig ta licens? tror nämligen inte det!

Du får gå licenskursen det år du fyller 16, men inte hämta ut licensen förrän vid 18-års ålder.

Lycka till :banana:

Du får gå licenskursen det år du fyller 16, men inte hämta ut licensen förrän vid 18-års ålder.

Lycka till :banana:

Joho, det får man. Numera finns ju F-licens, dvs en ungdomslicens som gäller i vissa lopp. Dessa får man köra/rida från och med 16 års ålder.
Däremot känner jag inte till hur det är med utbildningsloppen om man får köra/rida innan man fyllt 16.

Jojo, iochförsig :angel:

Reagen: om du vill köra lr rida enskaka STC-godkända lopp för att förbereda dig för montélicensen kan du ta F-licens.

Sedan får du ta "den riktiga" licensen.

Jojo, iochförsig :angel:

Reagen: om du vill köra lr rida enskaka STC-godkända lopp för att förbereda dig för montélicensen kan du ta F-licens.

Sedan får du ta "den riktiga" licensen.

Du menar plocka ut den riktiga licensen va? Utbildningen är ju densamma.

Jaha, ja det är möjligt, är inte så himla insatt i alla kurser bara lite halvt sådär + att den är ju ny från i år..:p

Men på tal om licenser, varje år ska den ju förnyas, hur omfattande är det? Ska man skriva teoriprov varje år eller bara lättvindigt skicka in en ansökan om förnyad licens så den gäller för ett år till?
:bump:

Du skickar bara in en ny ansökan varje höst så förnyas licensen till nästa år.

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka