Monté Eskilstuna

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
M

Montéryttare

Var det nån som var på Eskils idag o såg montén?!?! Skulle vara så kul att höra hur loppet gick, läste att dom öppnade på 1.10.2.. Coolt, synd att man inte fick se det.. eller uppleva själv! :bump:

Criksen.bmp

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Monté Eskilstuna

Jag var där men kan inte säga så mkt om själva loppet (upptagen med annat).
Det var visst ett himla liv om att rida i halva spår och liknande :angel:

bulan skrev:
Jag var där men kan inte säga så mkt om själva loppet (upptagen med annat).
Det var visst ett himla liv om att rida i halva spår och liknande :angel:
Mmmm.. halva spår o trängningar är nog svårt att döma, men det borde uppmärksammas mer med trängningar o på med böter så kanske det skulle minska!?!

väldigt svårt att bedömma halv spår.....
Tror det är viktigt åtminstone i första skedet av montèsatsningen att det inte blir så mycket trängningar och sådana diskussioner, och inte heller så j*kla många omstarter.

Coolt å se ett sånt montèlopp som i Eskilstuna.......synd att man inte hade möjligheten....
vill oxå få rida i ett sånt tempo! Måste vara väldigt häftigt.....

jahaja77 skrev:
väldigt svårt att bedömma halv spår.....
Tror det är viktigt åtminstone i första skedet av montèsatsningen att det inte blir så mycket trängningar och sådana diskussioner, och inte heller så j*kla många omstarter.

Coolt å se ett sånt montèlopp som i Eskilstuna.......synd att man inte hade möjligheten....
vill oxå få rida i ett sånt tempo! Måste vara väldigt häftigt.....

Jo prcis det blir bara negativ verkan... Men det är tråkigt med så många omstarter, fattar inte att man inte tränat det bättre när man vet att man ska leda volt.. men men, det kommer väl att bli bättre med det i framtiden!

Har ridit sånt tempo några få gånger... så fruktansvärt häftigt! Man vill lixom bara ha mer av det :love:

Det finns inget som heter spår i monté. Man rider där man får plats precis som i galoppen. Något annat funkar inte.

Förresten, hur många lopp har du ridit, montéryttare?

ammi18 skrev:
Det finns inget som heter spår i monté. Man rider där man får plats precis som i galoppen. Något annat funkar inte.

Förresten, hur många lopp har du ridit, montéryttare?

Än så länga bara ridit 4 lopp, 6 kval :o :D men mer blir dt...

Själv då? :d

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 328
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 178
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025