Mönsterpassning?

Kivina

Trådstartare
Jag ska tapetsera om ett rum i min lägenhet, tanken är att jag ska ha vita/ljusa tapeter men jag vill ha in en fondvägg på en vägg med snedtak och då började jag fundera på det här med mönsterpassning. Hur svårt är det att få till mönsterpassningen när våderna blir olika långa?

Jag hade planer på att tapetsera själv, men blir det dundersvårt med mönsterpassningen så måste jag nog nästan anställa nån att komma och göra det åt mig.

Sv: Mönsterpassning?

Vi har mönsterpassat på snedvägg och det är inte alls svårt, i klass med en vanlig rak väg. Är man någorlunda händig fixar man det! Lycka till!

Vårt allrum (men inte den snyggaste bilden):
080430%20008forminskad.jpg

080430_2%20001forminskad.jpg

Hela renoveringen av vårt hus finns att hitta på www.snurpe.se.

/snurpe

Sv: Mönsterpassning?

Taget!! :D

Nu återstår bara tapetval:rofl:

Snurpe: Väggen var dunderfin! Och jag tror nog att på ett eller annat sätt ska det gå!:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 879
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 764
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2