Momsfråga angående hästköp!

Sv: Momsfråga angående hästköp!

Hej! Jag såg att det löst sig med denna häst men för att ta reda på vad priset blir ex. moms om priset är skrivet ink moms tar du pris ink moms x0,8

Dvs 25.000X 0,8 =20.000 ex moms. DU kan aldrig få 25.000 kr ink moms att bli 18.750 kr ex moms...

När du lägger på momsen tar du naturligtvis och x1.25 så får du pris ink moms...

Lycka till med företagandet!

Hej!

Jag vet, det blev fel men var för sent att ändra i inlägget :)

Tack ändå!

Hej! Jag såg att det löst sig med denna häst men för att ta reda på vad priset blir ex. moms om priset är skrivet ink moms tar du pris ink moms x0,8

Dvs 25.000X 0,8 =20.000 ex moms. DU kan aldrig få 25.000 kr ink moms att bli 18.750 kr ex moms...

När du lägger på momsen tar du naturligtvis och x1.25 så får du pris ink moms...

Lycka till med företagandet!

Du kan bara dra moms om säljaren är momsredovisningsskyldig. Du får inte dra av moms på en häst du köper av en privatperson

Tack, men snälla läs hela tråden, frågan har redan fått sitt svar!

Du kan bara dra moms om säljaren är momsredovisningsskyldig. Du får inte dra av moms på en häst du köper av en privatperson

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 766
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 554
Senast: Habina
·
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 254
Senast: Reville
·
Fritid Hej! Jag har anlitat en firma för att renovera mitt badrum och nu undrar jag över vilken moms som gäller? Jag trodde det var 25% men på...
Svar
4
· Visningar
3 783
Senast: Tongue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama