Möjlighet att ta fälttävlanskort

LadyCovergirl

Trådstartare
Min ponnys ryttare vill komma igång med fälttävlan nu och behöver därför ta ft-kort. Vi hade två tillfällen inplanerade i höstas men båda blev inställda pga snövädret som var då.

Någon som vet om tillfällen att ta fälttävlanskort tämligen snart? (Så fort det inte är fruset i marken egentligen.)
Ponnyn och ryttaren ifråga bor i Finspång och aktuella län i första hand är Östergötland, Sörmland och Örebro.

Första tävlingen blir eventuellt Kinda i slutet av april så tills dess behövs kortet :)

Sv: Möjlighet att ta fälttävlanskort

Jo, ÖTR har ju huntings varje år. Är det den klubben du menar? Vill minnas att det stod ngt tfn.nr. i en av propparna till en som höll i sånt.
Vet du ungefär när kurserna brukar hållas?

Jag har själv tänk att åka på träningar med min 4-åring, jag har dock redan kortet. Jag kan kolla runt lite om du vill, men du kan ju kolla lite på hemsidan: http://get.to/otr för ibland dyker det upp info där. Kurserna brkar vara under våren/försommaren.

Jo, hemsidan har jag ju koll på. Det är lite synd att det inte tycks finnas någon gemensam plats att lägga ut träningstiderna på...

Min ponnys ryttare vill komma igång med fälttävlan nu och behöver därför ta ft-kort. Vi hade två tillfällen inplanerade i höstas men båda blev inställda pga snövädret som var då.

Någon som vet om tillfällen att ta fälttävlanskort tämligen snart? (Så fort det inte är fruset i marken egentligen.)
Ponnyn och ryttaren ifråga bor i Finspång och aktuella län i första hand är Östergötland, Sörmland och Örebro.

Första tävlingen blir eventuellt Kinda i slutet av april så tills dess behövs kortet :)

Här i Skåne tar man kontakt med en tränare så kör de när de har några ekipage. Vill man inte vänta så tar de en ensam men det kostar lite mer. :)

Det kan man säkert göra här också, frågan är ju kanske mer vilka tränare det finns ;)
Det är iaf tre st i stallet som ska ta och kanske en från ett av grannstallen också.

Det brukar ligga ute träningar på www.distriktet.nu under just anslag/träningar.

Här funkar det ju också så att man kan ringa tränaren o kolla. Jag har bara inget nummer, måste kika runt lite själv med :p

Fast henne har jag pratat med ;)

Känns som om jag behöver få tag i Alexandra eller nån annan av tränarna. :)

*snokar vidare*

Eftersom jag frågade om träning och inte om FT-kort så sa hon att det skulle dyka upp sådana men att jag kunde höra av mig till en privatperson som har en bana för den kan man börja rida på redan nu för den är bättre underlag.
Men jag är ute efter tränarledda träningar också.

I södermanland har du ju www.stallnilslund där man kan ta kort. M är aldrig omöjlig och har inställningen att "allt går att ordna". Tror säkert att han kan tänka sig att ha korttagning för endast en elev och vill han ha flera så kommer jag gärna och är med på hopprovet även om jag har kortet. Både jag och hästen behöver komma igång efter vintern.

Jo, honom känner jag igen :)
Kan ju ringa honom också då. Är ju iaf några ponnyer som behöver ut och lufta sig. Östergötland ska tydligen ha en allsvenska i fälttävlan i år så vi ska försöka få ihop ett lag :bump:

Okej, vi har ju en pytteliten terrängbana hemma där några av hindren är hoppningsbara iaf. Ponnyn ifråga är ju i full gång med det vanliga hopptävlandet så det måste ju passa in lite också :)
Alltid bra med tips så det blir av ngn gång.

På Baståsen (är visserligen en bra bit) brukar de kunna passa in FT-kortdagarna efter när man behöver kortet.

Jo, det kunde de på Nilslund också :) Jag mejlade och han kunde några olika datum innan debuten så det var bara att välja. Det blir ett gäng på fem stycken som åker på måndag :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka